02-06.06.2025
„ Inni, a jednak tacy sami – dzieci świata”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka:
Jestem i działam z innymi
Żyję zdrowo i bezpiecznie
Myślę i działam matematycznie
Mówię i rozumiem
Będę czytać i pisać
Jestem odbiorcą i twórcą
Przewidywane umiejętności dzieci:
-wzbogaci wiedzę na temat życia ludzi na innych kontynentach
-akceptuje odmienność innych, współdziała w grupie rówieśniczej, zespole, parze („POMOCNA DŁOŃ”
-porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej, określi, co było najpierw, co było potem, co było na końcu
-zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w grupie rówieśniczej oraz zawarte w kodeksie „EMPATII I ŻYCZLIWOŚĆI”, aktywnie pełni dyżury
-rozwija sprawność dłoni i palców, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
-porządkuje stanowisko pracy, odkłada zabawki w wyznaczone miejsce
-porozumiewa się umiarkowanym tonem głosu
-uważnie słucha, wypowiada się na podany temat, cierpliwie czeka na swoją kolej
-doskonali słuch fonematyczny, podejmuje próby odczytywania wyrazów o prostej budowie fonetycznej
-utrwali znak graficzny poznanych liter i cyfr, podejmuje próby kreślenia znaków literopodobnych
-rozwiązuje zadania tekstowe, zapisze czynności matematyczne z pomocą cyfr i znaków matematycznych
-posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-doskonali zwinności, giętkości, gibkości, wyczucie własnego ciała, potrafi współdziałać z partnerem
( elementy RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE, elementy TRENINGU AUTOGENNEGO SCHULTZA przy muzyce relaksacyjnej )
– sprawnie ustawia się w parze lub innej konfiguracji na sygnał dźwiękowy lub słowny