TEMAT KOMPLEKSOWY 9-13.09.2024

wrozka.edu.pl 2 miesięcy temu

„ JESTEM BEZPIECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:

Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, uświadamianie konieczności poznania przepisów ruchu drogowego utrwalanie numerów alarmowych.

– Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej, prawidłowej postawy, reagowania na sygnały.

– Kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, doskonalenie poczucia rytmu.

– Rozwijanie myślenia matematycznego, rozumienia i tworzenia informacji.

– Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad, używania umiarkowanego głosu, zgodnej zabawy. Rozwijanie inwencji twórczej.

PODSTAWA PROGRAMOWA – PRZEDSZKOLE :

1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3.Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4.Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

MATERIAŁ PROGRAMOWY „ KOCHAM PRZEDSZKOLE”.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA :

1.Jestem i działam z innymi.

2.Żyję zdrowo i bezpiecznie.

4.Myślę i działam matematycznie.

5.Mówię i rozumiem.

6.Będę czytać i pisać.

7.Jestem odbiorcą i twórcą .

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI – DZIECKO:

– współdziała w grupie ,rozwija umiejętności społeczne, sprawność fizyczną,

– rozwija inwencję twórczą plastyczną i muzyczną,

– zna przepisy ruchu drogowego na poziomie swojego wieku, dba o bezpieczeństwo,

– rozwija myślenie matematyczne,

„Kolorowe światła” – piosenka

Do przedszkola co dzień rano

idę przez ulice z mamą.

Droga wcale nie jest łatwa,

bo na skrzyżowaniu światła

Czerwone światło stój, zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

Samochody w rzędach stoją

na kierowców spoglądają

Czy już światło jest zielone

by odjechać w swoja stronę.

Czerwone światło stój, zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

Policjanci wciąż pracują,

skrzyżowania obserwują.

Czy przepisy wszyscy znają

i czy znaków przestrzegają.

Czerwone światło stój, zielone światło idź,

na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

Idź do oryginalnego materiału