„ JESTEM BEZPIECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:
– Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, uświadamianie konieczności poznania przepisów ruchu drogowego utrwalanie numerów alarmowych.
– Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej, prawidłowej postawy, reagowania na sygnały.
– Kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, doskonalenie poczucia rytmu.
– Rozwijanie myślenia matematycznego, rozumienia i tworzenia informacji.
– Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad, używania umiarkowanego głosu, zgodnej zabawy. Rozwijanie inwencji twórczej.
PODSTAWA PROGRAMOWA – PRZEDSZKOLE :
1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3.Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4.Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
MATERIAŁ PROGRAMOWY „ KOCHAM PRZEDSZKOLE”.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA :
1.Jestem i działam z innymi.
2.Żyję zdrowo i bezpiecznie.
4.Myślę i działam matematycznie.
5.Mówię i rozumiem.
6.Będę czytać i pisać.
7.Jestem odbiorcą i twórcą .
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI – DZIECKO:
– współdziała w grupie ,rozwija umiejętności społeczne, sprawność fizyczną,
– rozwija inwencję twórczą plastyczną i muzyczną,
– zna przepisy ruchu drogowego na poziomie swojego wieku, dba o bezpieczeństwo,
– rozwija myślenie matematyczne,
„Kolorowe światła” – piosenka
Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniu światła
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Samochody w rzędach stoją
na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone
by odjechać w swoja stronę.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.