Przewidywane umiejętności dzieci:
- Dziecko rozpoznaje i nazywa w otoczeniu i na obrazkach: owoce z sadu i warzywa z ogrodu
- Dziecko nabywa i utrwala umiejętności przestrzegania zasad higieny – mycie rąk przed jedzeniem
- Dziecko rozwija zainteresowanie środowiskiem przyrodniczym
- Dziecko kształtuje umiejętności kategoryzowania i przeliczania
- Dziecko eksperymentuje i kształtuje ciekawość poznawczą podczas zabaw kulinarnych
- Dziecko rozwija szybkość zręczność w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
- Dziecko potrafi zaprezentować własne umiejętności taneczne
„W sadzie” – wiersz Dorota Kossakowska
W sadzie wujka Kazimierza
Rosły duże, stare drzewa.
Grusze, wiśnie i jabłonie
I czereśnie rozłożone.
Wujek dba o swoje drzewa,
słońce pięknie je przygrzewa.
Słodkie, smaczne lśnią jabłuszka
dla małego Mateuszka.
Gruszki żółte i zielone pod drzewami ułożone
„Witaminki, witaminki” – piosenka Fasolki
Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!