Termin realizacji: 21.10.2024- 25.10.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią
- rozpoznawanie symboli pogody
- wdrażanie do wypowiadania się zdaniami
- zapoznanie z doborem adekwatnego ubioru do pogody
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- uświadomienie dzieciom jaką rolę pełni woda w życiu ludzi, roślin i zwierząt
- zapoznanie ze zjawiskiem atmosferycznym jesieni – częstymi opadami deszczu
- wdrażanie do dłuższego skupiania uwagi na jednej czynności
- rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw przy muzyce
- tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru
- utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy, w sytuacji użytkowej
- kształcenie umiejętności wycinania po linii
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych
- wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa
- rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie kolorów pochodnych
PIOSENKA ,,Gdy na dworze deszczyk pada” (Autor: D. Kluska, A. Zagajewski)
- Gdy na dworze deszczyk pada,
ka – pu, ka – pu, kap, kap, kap.
Ty parasol kolorowy
do swej ręki gwałtownie złap! - Gdy na dworze deszczyk pada,
coraz większy robi szum.
Na parasol kolorowy
lecą krople plum, plum, plum. - Gdy na dworze deszczyk pada
ja nie martwię wcale się.
I wesoło sobie śpiewam,
kiedy deszcz gra dźwięki te.
„Jesienna szaruga”
- Deszcz po szybie ścieka: sza, sza, sza,
kapią krople deszczu: pla, pla, pla. - Wiatr piosenkę śpiewa: tu, tu,tu
szumią z wiatrem drzewa: szu, szu, szu - Tańczą krople deszczu: kap, kap, kap,
wszystko wkoło mokre: chlap, chlap, chlap.
„Jesienny masażyk”
Tu płynie rzeczka, (Rysujemy palcami wzdłuż [jego] kręgosłupa, z góry na dół, linię falistą,)
tędy przeszła pani na szpileczkach. (szybko kroczymy po plecach opuszkami palców wskazujących,)
Tu stąpały słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni,)
i biegały konie. (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści.)
zaświeciły dwa słoneczka, (powoli zataczamy na nich [plecach – przyp. red.] obiema dłońmi koła, aż odczujemy ciepło.)
Spadł drobniutki deszczyk. (Leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole,)
Czy cię przeszedł dreszczyk? (niespodziewanie, delikatnie szczypiemy je w kark.)