Termin realizacji 15 – 19.09.2025
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze 4 i 5 – latki :
– doskonalenie umiejętności nazywania różnych stanów emocjonalnych
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie
– rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
– zwiększenie świadomości doświadczanych przez dzieci emocji
– uczenie radzenia sobie z emocjami
– rozwijanie inwencji twórczej
– doskonalenie sprawności manualnej
– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– doskonalenie łączenia muzyki z ruchem
– zapoznanie z nazwami poszczególnych palców
– dostrzeganie powtarzających się sekwencji
– rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
– ćwiczenia w określaniu położenia przedmiotów w przestrzeni
– doskonalenie rzutu do celu
– ćwiczenie wzmacniające mięśni nóg
– usprawnianie narządów artykulacyjnych
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze6 – latki :
– doskonalenie umiejętności nazywania różnych stanów emocjonalnych
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie
– rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
– zwiększenie świadomości doświadczanych przez dzieci emocji
– psychoedukacja w zakresie emocji
– zapoznanie z liczbą 1 aspekcie kardynalnym
– zapoznanie z wyglądem liczby 1
– rozwijanie myślenia
– rozwijanie inwencji twórczej
– doskonalenie sprawności manualnej
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
– dostrzeganie powtarzających się sekwencji
– rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
– doskonalenie rzutu do celu
– ćwiczenie wzmacniające mięśnie nóg
– kształcenie poczucia rytmu
– usprawnianie narządów artykulacyjnych
Wierszyk„Radość”
Kiedy babcia nas odwiedzi,
Kiedy słońce pięknie świeci.
Kiedy siły dużo mamy
I się pięknie uśmiechamy.
To uczucie dobrze znam,
Bo to euforia powiem wam.
Piosenka „Uczuciowa piosenka
1.Gdy cukierek wpadnie w błoto,
kiedy lody się roztopią
i już nie da się ich zjeść,
wtedy właśnie złościsz się.
Ref. Tupnij nogą, gdy ci źle.
Płakać wcale nie wstydź się.
A gdy wszystko jest tip-top,
skacz jak kangur: hop, hop, hop.
- Gdy zabawka ci się zgubi
albo ktoś cię nie polubi,
smutek wkrada się jak cień.
Może popsuć cały dzień.
Ref. Tupnij nogą, gdy ci źle.
Płakać wcale nie wstydź się.
A gdy wszystko jest tip-top,
skacz jak kangur: hop, hop, hop.
- Kiedy jedziesz na wycieczkę
lub gdy słodką jesz bułeczkę,
albo wygrasz w jakąś grę,
wtedy bardzo cieszysz się.
Ref. Tupnij nogą, gdy ci źle…