Temat tygodnia: Nasze emocje.

p2leczyca.edu.pl 2 dni temu

Termin realizacji 15 – 19.09.2025

Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze 4 i 5 – latki :

– doskonalenie umiejętności nazywania różnych stanów emocjonalnych
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie
– rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
– zwiększenie świadomości doświadczanych przez dzieci emocji
– uczenie radzenia sobie z emocjami
– rozwijanie inwencji twórczej
– doskonalenie sprawności manualnej
– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– doskonalenie łączenia muzyki z ruchem
– zapoznanie z nazwami poszczególnych palców
– dostrzeganie powtarzających się sekwencji
– rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
– ćwiczenia w określaniu położenia przedmiotów w przestrzeni
– doskonalenie rzutu do celu
– ćwiczenie wzmacniające mięśni nóg
– usprawnianie narządów artykulacyjnych

Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze6 – latki :

– doskonalenie umiejętności nazywania różnych stanów emocjonalnych
– kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie
– rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
– zwiększenie świadomości doświadczanych przez dzieci emocji
psychoedukacja w zakresie emocji
zapoznanie z liczbą 1 aspekcie kardynalnym
– zapoznanie z wyglądem liczby 1
– rozwijanie myślenia
– rozwijanie inwencji twórczej
– doskonalenie sprawności manualnej
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
– dostrzeganie powtarzających się sekwencji
– rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
– doskonalenie rzutu do celu
– ćwiczenie wzmacniające mięśnie nóg
– kształcenie poczucia rytmu
– usprawnianie narządów artykulacyjnych

Wierszyk„Radość”

Kiedy babcia nas odwiedzi,
Kiedy słońce pięknie świeci.
Kiedy siły dużo mamy
I się pięknie uśmiechamy.
To uczucie dobrze znam,
Bo to euforia powiem wam.

Piosenka „Uczuciowa piosenka

1.Gdy cukierek wpadnie w błoto,
kiedy lody się roztopią
i już nie da się ich zjeść,
wtedy właśnie złościsz się.

Ref. Tupnij nogą, gdy ci źle.
Płakać wcale nie wstydź się.
A gdy wszystko jest tip-top,
skacz jak kangur: hop, hop, hop.

  1. Gdy zabawka ci się zgubi
    albo ktoś cię nie polubi,
    smutek wkrada się jak cień.
    Może popsuć cały dzień.

Ref. Tupnij nogą, gdy ci źle.
Płakać wcale nie wstydź się.
A gdy wszystko jest tip-top,
skacz jak kangur: hop, hop, hop.

  1. Kiedy jedziesz na wycieczkę
    lub gdy słodką jesz bułeczkę,
    albo wygrasz w jakąś grę,
    wtedy bardzo cieszysz się.

Ref. Tupnij nogą, gdy ci źle…

Idź do oryginalnego materiału