TEMATYKA: BEZPIECZNE PRZEDSZKOLAKI ZDOBYWAJĄ ODZNAKI

p2leczyca.edu.pl 1 miesiąc temu

TERMIN REALIZACJI: 25.09. – 29.09.2024 r.

Obszar fizyczny

  • aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  • wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
  • wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
  • wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu
  • wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)
  • kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy

Obszar poznawczy

  • rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
  • wdrażanie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania układów graficznych
  • kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)
  • wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach

WIERSZ : WAŻNE TELEFONY

Nie jest ich zbyt dużo. W sumie tylko cztery.
Ale każdy musi poznać te numery.
Więc słuchajcie pilnie, co wam teraz powiem.
999 łączy z pogotowiem.

998 wzywa straż pożarną.
Zwłaszcza, gdy od dymu robi się już czarno.
997 po policję dzwoni,
która, o, już jedzie, by złodzieja gonić.

Jeszcze 112, numer alarmowy.
Ten szczególne trzeba wbić sobie do głowy.
Bo ten numer wszystkie inne zastępuje
i gdy coś się dzieje, życie nam ratuje.

PIOSENKA: KOLOROWE ŚWIATŁA

  1. Do przedszkola co dzień rano
    idę przez ulicę z mamą,
    droga wcale nie jest łatwa,
    bo na skrzyżowaniach światła.

Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj, bis
tak już musi być.

  1. Samochody w rzędach stoją,
    a kierowcy spoglądają,
    czy już światło jest zielone,
    by odjechać w swoją stronę.

Ref. Czerwone światło: Stój!…

  1. Policjanci wciąż pracują,
    skrzyżowania obserwują,
    czy przepisy wszyscy znają
    i czy znaków przestrzegają.

Ref. Czerwone światło: Stój!…

Idź do oryginalnego materiału