Termin realizacji: 22.04. – 25.04.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności
- człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
- poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologiczne i stosowanie rożnych form ochrony przyrody
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, schematy podczas przeprowadzania doświadczeń
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: utrwalenie poznanych liter
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
- kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania
- systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych, wykonywania prac plastyczno-technicznych, organizowania i sprzątania miejsca pracy
- doskonalenie samokontroli wykonywanego ruchu graficznego
- kształtowanie postawy godzenia się z porażką czy przegraną, euforii z sukcesów innych
- kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom oraz empatycznego stosunku do świata przyrody
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych, wczuwania się w sytuację i odczucia danej osoby oraz dokonywania samooceny
- wdrażanie do przestrzegania zasad uczciwej rywalizacji podczas gier zespołowych, konkursów, zawodów sportowych oraz reguł w grach planszowych
- wdrażanie do podejmowania działań służących osiągnięciu wspólnego celu (zespołowe planowanie, realizowanie zadań, odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy)
- kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy)
Wiersz: „Obietnica”
My mali Strażacy Przyrody
Ziemio, dziś obiecujemy Tobie
Chronić Twe pola i łąki
Dbać o żuki i biedronki
Chronić Twe morza i wody
Nie zanieczyszczać przyrody
Dbać o zwierzęta, rośliny
Nie znęcać się nad nimi
Karmić, poić i podlewać
Wciąż sadzić młode drzewa
Aby, gdy odejdziemy
Ziemia przez cały czas istniała
I swym wyglądem
Wszystkim RAJ przypominała.
Piosenka ” Ziemia to wyspa zielona „
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany / 2x
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,