Termin realizacji: 28.10 – 31.10.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych
treści
- zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym oraz do podejmowania prób samodzielnego korygowania błędów
- doskonalenie umiejętności adekwatnego intonowania wypowiedzi
- kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania rymów i tworzenia krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy
- zachęcanie do tworzenia ilustracji dźwiękowych do wybranych opowiadań, zabaw teatralnych
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania rebusów obrazkowo-literowych
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d”, „D”
- kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania z użyciem zbiorów zastępczych i symboli matematycznych
- poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych
- kształtowanie nawyku aktywnego spędzania czasu w powietrzu
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych
- doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia
- kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
- wzmacnianie poczucia więzi z rówieśnikami poprzez udział w zabawach teatralnych
- doskonalenie umiejętności śmiałego prezentowania własnych umiejętności na forum grupy
- wdrażanie do zachowań dostosowanych do miejsca i otoczenia
- budowanie zespołu poprzez stawianie wspólnych celów, dążenie do ich osiągnięcia przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań i przedsięwzięć oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg aktywności i jej efekt końcowy
Wiersz: „Teatr”
Jest takie miejsce zaczarowane gdzie bajka z życiem się miesza.
To, co tam widzisz, czasem cię smuci, a innym razem rozśmiesza.
Na scenie grają piękni aktorzy albo też lalki jak żywe.
Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, iż są prawdziwe.
Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały.
Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.
Kupując bilet, znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.
Oglądasz spektakl w ciszy, w skupieniu i czekasz, co dalej będzie.
Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,
A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.
By przedstawienie było ciekawe, żeby nam się podobało,
By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi nie mało.
Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,
Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.
Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza.
To teatr. Teatr na tym polega, iż uczy, bawi i wzrusza.
Piosenka: „Idzie jesień poprzez świat”
1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,
w polu kopią kartofelki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.
- W sadzie jabłka malowane
do koszyka skaczą same.
Babie lato plącze nitki, bo juz czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień…
- W lesie kwitną piękne wrzosy
Grzybki rosną w kroplach rosy.
Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.
Jesień wita świat, wita nas!