Termin realizacji: 17.03. – 21.03.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
- doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „ł” „Ł”
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości
- kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
- ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
- systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
- rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych
- doskonalenie słuchu fonematycznego oraz aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
- doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
- rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
- wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
- wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
Wiersz: „Przedwiośnie”
Koniec śniegu!
Wiosna w biegu!
Już bociany powracają,
Już skowronki koncert dają.
Tu krokusy, tam żonkile
Spoglądają na świat mile.
Trawa zmienia swoją zieleń,
Chętnie ją polubi jeleń.
Budzi się przyroda wkoło,
Będzie pięknie i wesoło.
Słońce teraz częściej świeci,
Na dwór wzywa wszystkie dzieci.
Piosenka: „Dabadabadu, wiosna idzie tu”
Ref. Dabadabadu, wiosna idzie tu ! 4x
Przez łąki i lasy, parki i ogrody,
idzie mała wiosna, będzie mieć przygody.
Rozbije kolanko skacząc przez kałuże,
z kieszeni wypuści dwa motyle duże.
Ref. Dabadabadu, wiosna idzie tu ! 4x
Zieloną sukienkę deszczykiem przemoczy,
baziom połaskocze nosek swój uroczy.
Skacząc razem z żabką, buciki pogubi,
lecz takie zabawy wiosna właśnie lubi.
Ref. Dabadabadu, wiosna idzie tu ! 4x
Z niejednym bocianem głośno zaklekocze,
z wietrzykiem zaplecie zielone warkocze.
Sadząc pierwsze kwiatki rączki swe pobrudzi.
Z naszą małą wiosną nikt z nas się nie nudzi!
Ref. Dabadabadu, wiosna idzie tu ! 8x