Termin realizacji : 12. – 15.11.2024
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze :
– zapoznanie ze zwyczajami zwierząt leśnych
– wzbogacenie słownictwa (nazwy zwierząt leśnych)
– rozróżnianie pojęć: duży, mały
– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej (tryb życia zająca szaraka, różnice między zającem a królikiem)
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności rysowania krótkich prostych kresek
– rozwijanie umiejętności przeliczania elementów zbioru
– rozwijanie zmysłu równowagi
– rozwijanie skoczności
– rozwijanie motoryki małej
Wierszyk „Wiewiórka”
Rudy ogon, ząbki długie,
jakiś zwierzak szyszkę skubie.
Wiewióreczka mała, chuda,
robi w lesie różne cuda.
Po gałązkach skacze zwinnie
I żołędzie zbiera pilnie,
dziś znalazła orzech młody,
szyszki, grzyby i jagody.
Patrzy na nią mądra sowa,
gdy do dziupli skrzętnie chowa,
wszystkie leśne smakołyki,
nawet pędy i patyki.
Ta wiewiórka, ta malutka
tańczy w koło wesolutka,
kitą macha tu i tam,
nawet fruwa, mówię wam.
Piosenka „Kolczasty jeż”
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Ref. Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Ref. Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.