TEMATYKA: OBSERWUJEMY POGODĘ

p2leczyca.edu.pl 1 miesiąc temu

TERMIN REALIZACJI: 03.03. – 07.03.2025 r.

Obszar fizyczny

  • kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
  • rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności
  • doskonalenie małej motoryki
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania

Obszar społeczny

  • budowanie uczucia więzi z przyrodą
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu, dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy
  • budowanie atmosfery sprzyjającej zgodnej zabawie – przypomnienie kodeksu grupowego

Obszar emocjonalny

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze
  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji związanych z pogodą
  • wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi
  • wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób
  • wdrażanie do pracy nad sobą, do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do planowania i prowadzenia obserwacji przyrodniczych
  • rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania
  • rozwijanie umiejętności kodowania informacji dzięki symboli lub obrazków
  • utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych
  • doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne

WIERSZ „MARCOWA POGODA”

Pewnego razu w marcowy dzionek
Do wróbla zadzwonił z pytaniem skowronek:
„Jaka pogoda jest tam, u ciebie?
Słońce czy chmury widać na niebie?”

„Teraz, skowronku, gdy spojrzę w górę,
Widzę nad sobą deszczową chmurę,
Lecz chwilę temu – daję słowo –
Słońce świeciło nad moją głową!”

Taki był zamęt w ptasich głowach,
Że trudno ująć to w paru słowach:
„Wakacje za morzem przedłużać czy skracać?
Jeszcze tu pobyć czy może wracać?
Lecieć do domu czy jednak zostać?”
„Marcowa pogoda ma różną postać;

Wczoraj w południe zerwała się burza,
W nocy – śnieżyca: ach, jaka duża!
A jutro wieczorem ma jeszcze spaść grad…
W marcu jak w garncu – tak mawia mój brat”.

PIOSENKA: UCIEKAJ ZIMO

Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już ,
zabierz śnieżne bałwanki ,
zabierz wiatr i mróz .

ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki ,
na spacerek pójdziemy
nie zmarzniemy już .

2.A ty zimo uciekaj za górkę za las ,
I nie marudź , nie zwlekaj
Już na wiosnę czas .

ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki ,
na spacerek pójdziemy
nie zmarzniemy już .

Idź do oryginalnego materiału