TERMIN REALIZACJI: 03.03. – 07.03.2025 r.
Obszar fizyczny
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
- rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności
- doskonalenie małej motoryki
- wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania
Obszar społeczny
- budowanie uczucia więzi z przyrodą
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach
- kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu, dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy
- budowanie atmosfery sprzyjającej zgodnej zabawie – przypomnienie kodeksu grupowego
Obszar emocjonalny
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji związanych z pogodą
- wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi
- wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób
- wdrażanie do pracy nad sobą, do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień
Obszar poznawczy
- wdrażanie do planowania i prowadzenia obserwacji przyrodniczych
- rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania
- rozwijanie umiejętności kodowania informacji dzięki symboli lub obrazków
- utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych
- doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne
WIERSZ „MARCOWA POGODA”
Pewnego razu w marcowy dzionek
Do wróbla zadzwonił z pytaniem skowronek:
„Jaka pogoda jest tam, u ciebie?
Słońce czy chmury widać na niebie?”
„Teraz, skowronku, gdy spojrzę w górę,
Widzę nad sobą deszczową chmurę,
Lecz chwilę temu – daję słowo –
Słońce świeciło nad moją głową!”
Taki był zamęt w ptasich głowach,
Że trudno ująć to w paru słowach:
„Wakacje za morzem przedłużać czy skracać?
Jeszcze tu pobyć czy może wracać?
Lecieć do domu czy jednak zostać?”
„Marcowa pogoda ma różną postać;
Wczoraj w południe zerwała się burza,
W nocy – śnieżyca: ach, jaka duża!
A jutro wieczorem ma jeszcze spaść grad…
W marcu jak w garncu – tak mawia mój brat”.
PIOSENKA: UCIEKAJ ZIMO
Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już ,
zabierz śnieżne bałwanki ,
zabierz wiatr i mróz .
ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki ,
na spacerek pójdziemy
nie zmarzniemy już .
2.A ty zimo uciekaj za górkę za las ,
I nie marudź , nie zwlekaj
Już na wiosnę czas .
ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki ,
na spacerek pójdziemy
nie zmarzniemy już .