TERMIN REALIZACJI: 02.05. – 06.06.2025 R.
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną
- wdrażanie do samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
- wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo oraz zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych
- doskonalenie prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się narzędziami i przyborami plastycznymi; regulowania siły nacisku dłoni
OBSZAR EMOCJONALNY
- doskonalenie samopoznania, dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- doskonalenie umiejętności werbalizowania myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
- kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowania pozytywnych wzorców zachowań, nieulegania naciskom oraz negatywnym wzorcom
- doskonalenie umiejętności odróżniania emocji, nazywania ich i rozumienia, iż każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielenia wsparcia osobom tego potrzebującym
- wdrażanie do przestrzegania zasad i norm w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
- wdrażanie do okazywania szacunku i życzliwości wobec osób w najbliższym otoczeniu
- kształtowanie postawy akceptacji i tolerancji wobec różnorodności kultury i języka w obrębie społeczności, w której dziecko funkcjonuje
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
- doskonalenie umiejętności układania zdań poprawnych logicznie i gramatycznie
- wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach utrwalających znajomość liter
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- doskonalenie umiejętności czytania (proste wyrazy z poznanych liter)
- doskonalenie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
- doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu
- kształtowanie umiejętności tworzenia wyrazów z rozsypanek wyrazowych i wykorzystywania podpisów do wykonywania plakatów, opisywania kolekcji itp.
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała i umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
- doskonalenie umiejętności orientacji na kartce lub innej płaszczyźnie
- wdrażanie do poszukiwania informacji na dany temat w dostępnych źródłach wiedzy: w albumach, atlasach, książkach, internecie
WIERSZ: DZIECKO MA SWE PRAWA
Na całym świecie ludzie powiadają: Że dzieci i ryby głosu nie mają.
A ja wam przypomnę szanowni dorośli,
I głośno zawołam panie i panowie:
DZIECKO MA SWE PRAWA, BO DZIECKO TO TEŻ CZŁOWIEK
Chociaż każde z nas jest inne, to ma prawo żyć rodzinnie.
Ma prawo żyć bez przemocy i bez poniżania.
Do życia bez wyzysku i wykorzystania.
Ma prawo się uczyć, ale też wypoczywać np. w kinie, w teatrze, na koncercie bywać.
Mamy prawo się leczyć, kiedy zachorujemy i do pomocy w biedzie,
kiedy tego potrzebujemy.
Mamy prawo być sobą, mówić co czujemy i myślimy.
I nie ukrywać tego w co w głębi serca wierzymy.
KAŻDE DZIECKO, PROSZĘ DOROSŁYCH
choćby takie maleństwo, co pije butelkę z mlekiem,
JEST BARDZO WAŻNĄ OSOBĄ, WSPANIAŁYM CZŁOWIEKIEM
PIOSENKA: PIOSENKA O PRAWACH DZIECKA
Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
zuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.
Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa.
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
e można mnie zmuszać do uczynków złych.
Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy ale nie czuć się winny
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
m prawo płakać cicho, gdy mi źle.
Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa.