Termin realizacji: 27.10.2025- 07.11.2025r.
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach porannych
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Obszar emocjonalny
- rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
- wdrażanie do szanowania oraz rozumienia uczuć i emocji innych
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
- kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju
- kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
- przyjmowanie, tworzenie oraz respektowanie zasad i reguł w zabawach grupowych
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami (na temat miejsca zamieszkania, drogi z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
- budowanie wiedzy o swoim kraju, jego symbolach i legendach
- kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem siebie
- poznanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „l”, „L”
- usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „t”, „T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „t” w nagłosie i wygłosie)
- kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
- kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem siebie(stosowanie zwrotów: przede mną, za mną, obok mnie, z prawej strony, z lewej strony, blisko, bliżej, daleko, dalej)
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi (mały, mniejszy, mniej, duży, większy, dużo, tyle samo, o tyle więcej, o tyle mniej)
- klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanymi kryteriami
- przeliczanie w zakresie „5”
- rozwijanie kreatywności dziecka w różnych formach aktywności artystycznej
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Hymn małego patrioty
1.Pisać nie umiem, czytać nie umiem
ale to jedno wiem!
Kochać już umiem, myślę, iż w sumie
zaśpiewam refren ten:
Ref. Kto ja jestem?
Polak mały.
Kocham Polskę
Sercem całym.
2.Nogi mam małe, zęby niecałe,
ale to jedno wiem!
Wielkie mam serce, podnoszę ręce
zaśpiewam refren ten:
- Lubię skakanie, lubię bieganie,
wiecie co lubię też!
Lubię śpiewanie, dlatego właśnie
zaśpiewam refren ten:
Polak Mały
- 11 listopada wielkie święto nam wypada
wolna Polska łączy nas
to radosny piękny czas.
Ref. Bo ja jestem Polak mały,
który kocha kraj swój cały
biało-czerwoną flagę mam
polski hymn na pamięć znam.
- W naszym godle orzeł biały
ma koronę jest wspaniały
na czerwonym tle się mieni
jest symbolem naszej ziemi.
- To jest nasza Polska cała
piękna dumna i wspaniała
dla niej moje serce bije
w niej naród wolny żyje.
Wiersz „Dziękuję Polsko”
Dziękuję, Polsko, za Orła Białego,
za dom rodzinny, zabawy z kolegą.
Dziękuję, Polsko, za polne kwiaty,
za uśmiech i miłość mamy i taty.
Dziękuję, Polsko, za złote zboże,
za zachód słońca nad polskim morzem.
Dziękuję, Polsko, za Twoje dary
za bursztyn na plaży i Kraków stary.
Dziękuję, Polsko, za krzyż na Giewoncie
i za Polaków serca gorące.
Dziękuję, Polsko, za Twoją odwagę,
Za biało – czerwoną na maszcie flagę.
Dziękuję, Polsko, Ojczyzno moja,
za to, iż jesteś i ja jestem Twoja.
Kocham Cię , Polsko, mocno i szczerze,
Bo jestem Polką i w Ciebie wierzę.







