Termin realizacji 19 – 23.05.2025
Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze :
– zaznajomienie z wyposażeniem księgarni i pracą księgarza
– poznanie różnic między księgarnią a biblioteką
– rozwijanie umiejętności planowania, przewidywania każdej następnej czynności
– rozwijanie zamiłowań kolorystycznych i rysunkowych
-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych
– odkrywanie efektów akustycznych powstających przy ruchu własnego ciała
– zwiększenie koordynacji ruchowej
– utrwalenie liczebników porządkowych
– uświadomienie, iż książki może czytać każdy
-rozwijanie krytycznego myślenia
– wdrażanie do poszanowania książek
WIERSZYK„Książki Jasia”
W pokoju u Jasia półki i półeczki,
a na tych półeczkach dla dzieci książeczki.
A na tych półeczkach książeczek bez liku!
Ta jest o królewnie, a ta o szewczyku.
Stoją sobie w rzędzie równo jak żołnierze,
gdy nadejdzie wieczór ̶ Jaś jedną wybierze.
Do pokoju zajrzy mama albo tato.
̶ Poczytajmy sobie, bo już pora na to.
Śliczne te książeczki, gdzie na każdej stronie smoki,
czarownice lub krowy i konie.
A na dzisiaj będzie taka bajka krótka
o wilku, zajączku i o krasnoludkach.
Przez okno zagląda neon księżycowy.
̶ Co z Jasia wyrośnie? Chyba mól książkowy.
PIOSENKA „O książeczce”
W książeczce płynie rzeczka,
W książeczce szumi las.
W prześlicznych twych książeczkach
Tysiące przygód masz.
Książeczka cię powiedzie
Na strome szczyty skał.
Z niej możesz się dowiedzieć
Gdzie niedźwiedź zimą spał.
Jak świerszczyk grał na skrzypcach,
Jak morzem płynął śledź.
I co zrobiła Wikcia
By same piątki mieć.
Lecz chroń i szanuj książki
I kartek nie rwij też.
Wpierw dobrze umyj rączki,
A potem książkę bierz.
Wpierw dobrze umyj rączki,
A potem książkę bierz.