TEMATYKA TYGODNIA : Kuchenne laboratorium

p2leczyca.edu.pl 2 tygodni temu

Termin realizacji 09.12 – 13.12.2024

Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze :

– wzbogacenie słownictwa o wyrazy związane z czynnościami, które wykonuje się w kuchni
– zaznajomienie z pojęciem „sztućce”
– rozwijanie szybkości i spostrzegawczości wzrokowej
– rozwijanie małej motoryki
– rozwijanie umiejętności posługiwania się zmysłami
– odkrywanie zależności miedzy ilością płynu a wielkością naczynia
– rozróżnianie pojęć : więcej, mniej, tyle samo
-aktywny udział w obserwacjach i doświadczeniach
– rozróżnianie tempa (wolno – szybko) i dynamiki (cicho – głośno)
– wyciąganie prostych wniosków, iż wszyscy jesteśmy ważni choć różnimy się między sobą

WIERSZYK„W kuchni”

W kuchni zawsze coś się dzieje,
w kuchni nigdy nie jest nudno,
tyle dźwięków, tyle głosów,
że wyliczyć trudno.

Bo na przykład czajnik ziewa,
garnek wzdycha, woda śpiewa,
groch kapuście szepce w ucho,
a z ciastkami w piecu krucho,
piec coś mruczy, ogniem zieje,
kocioł się na nogach chwieje
zaś widelec zęby szczerzy
do kłócących się talerzy.

Patelnia o pomoc woła,
dym się snuje, pachną zioła.
Coś wam powiem po kryjomu:
dla mnie kuchnia
to najmilsze miejsce w całym domu.

PIOSENKA Z mamą w kuchni”

I Mama piecze ciasto,
my jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
ciasto ugniatamy

Ref. Pomagamy mamie
w domowych pracach,
kiedy zmęczona do domu wraca. (bis)

II Zupę razem z mamą
dzisiaj gotujemy,
jeszcze wymieszamy
i ze smakiem zjemy.

Ref. Pomagamy mamie…

III Kanapki z mamusią
chcemy przygotować,
z jajkiem i szczypiorkiem,
będą nam smakować.

Idź do oryginalnego materiału