Termin realizacji 09.12 – 13.12.2024
Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze :
– wzbogacenie słownictwa o wyrazy związane z czynnościami, które wykonuje się w kuchni
– zaznajomienie z pojęciem „sztućce”
– rozwijanie szybkości i spostrzegawczości wzrokowej
– rozwijanie małej motoryki
– rozwijanie umiejętności posługiwania się zmysłami
– odkrywanie zależności miedzy ilością płynu a wielkością naczynia
– rozróżnianie pojęć : więcej, mniej, tyle samo
-aktywny udział w obserwacjach i doświadczeniach
– rozróżnianie tempa (wolno – szybko) i dynamiki (cicho – głośno)
– wyciąganie prostych wniosków, iż wszyscy jesteśmy ważni choć różnimy się między sobą
WIERSZYK„W kuchni”
W kuchni zawsze coś się dzieje,
w kuchni nigdy nie jest nudno,
tyle dźwięków, tyle głosów,
że wyliczyć trudno.
Bo na przykład czajnik ziewa,
garnek wzdycha, woda śpiewa,
groch kapuście szepce w ucho,
a z ciastkami w piecu krucho,
piec coś mruczy, ogniem zieje,
kocioł się na nogach chwieje
zaś widelec zęby szczerzy
do kłócących się talerzy.
Patelnia o pomoc woła,
dym się snuje, pachną zioła.
Coś wam powiem po kryjomu:
dla mnie kuchnia
to najmilsze miejsce w całym domu.
PIOSENKA Z mamą w kuchni”
I Mama piecze ciasto,
my jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
ciasto ugniatamy
Ref. Pomagamy mamie
w domowych pracach,
kiedy zmęczona do domu wraca. (bis)
II Zupę razem z mamą
dzisiaj gotujemy,
jeszcze wymieszamy
i ze smakiem zjemy.
Ref. Pomagamy mamie…
III Kanapki z mamusią
chcemy przygotować,
z jajkiem i szczypiorkiem,
będą nam smakować.