Termin realizacji 08 – 12.09.2025
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze 4 i 5 – latki :
– utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach
– poznanie różnych sposobów oznakowania przejścia dla pieszych
– utrwalenie umiejętności przechodzenia na drugą stronę jezdni
– doskonalenie sprawności manualnej
– ćwiczenie pamięci
– rozwijanie funkcji językowych
– zwiększenie świadomości wpływu jaki dzieci mają na swoje bezpieczeństwo w domu i w przedszkolu
– psychoedukacja w zakresie zachowań bezpiecznych i niebezpiecznych
– utrwalenie numeru alarmowego
– rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami
-uwrażliwienie dzieci na kontakty z nieznajomymi
– doskonalenie umiejętności segregowania wg. kolorów
– rozwijanie umiejętności liczenia
-doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie
-aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach gimnastycznych
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze6 – latki :
– poznanie różnych sposobów oznakowania przejścia dla pieszych
– utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach
– utrwalenie umiejętności przechodzenia na drugą stronę jezdni
– utrwalenie numeru alarmowego
-doskonalenie techniki przeliczania elementów
– rozwijanie myślenia
– utrwalenie nazw figur geometrycznych
-rozwijanie sprawności manualnej
– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
– doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
– kształtowanie świadomości własnego ciała
– doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie
– doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
-przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy w sali i na placu zabaw
– zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych
-aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach gimnastycznych
Wierszyk „Telefony alarmowe”
Jeśli się coś złego stało,
112! Zadzwoń śmiało!
Czuwa tam o każdej porze
Ktoś, kto zawsze ci pomoże.
Poznaj inne, trzycyfrowe
Telefony alarmowe.
Gdy policji wsparcia szukasz
9 – 9 – 7 pukasz.
Coś się pali? Bardzo proszę
Straż to 9 – 9 – 8.
Gdzie jest lekarz? Kto odpowie?
Trzy dziewiątki! Pogotowie!
Piosenka „Bezpieczny przedszkolak”
1.Kiedy idę do przedszkola,
to pamiętać muszę że:
najważniejsze jest bezpiecznie
do przedszkola dostać się.
Ref. Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
2.Zebra to jest takie miejsce,
gdzie na jezdnię można wejść.
Patrzę w lewo, w prawo, w lewo.
Nic nie jedzie? Mogę przejść!
Ref. Przedszkolaki, przedszkolaki….
- Kiedy światła są na przejściu,
one podpowiedzą mi:
gdy czerwone świeci – stoisz,
gdy zielone – można iść.
Ref. Przedszkolaki, przedszkolaki…
- Mam odblaski założone,
błyszczą się, gdy wchodzę w cień.
Szofer widzi mnie z daleka,
więc bezpiecznie czuję się.