Tematyka: Umiem dbać o swoje bezpieczeństwo.

p2leczyca.edu.pl 3 dni temu

Termin realizacji: 08.09-12.09.2025
Cele:

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
– wyrabianie zwinności i szybkiej reakcji na bodźce słuchowe
– utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach
– rozwijanie inwencji twórczej
– wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu
– rozwijanie funkcji językowych
– określanie kierunku ruchu
– zwiększenie świadomości wpływu jaki dzieci mają na swoje bezpieczeństwo w domu i w przedszkolu
– uwrażliwianie dzieci na kontakty z nieznajomymi
– obserwacja znaków drogowych

Piosenka „Bezpieczny przedszkolak”

  1. Kiedy idę do przedszkola,
    to pamiętać muszę że:
    najważniejsze jest bezpiecznie
    do przedszkola dostać się.

Ref. Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.

  1. Zebra to jest takie miejsce,
    gdzie na jezdnię można wejść.
    Patrzę w lewo, w prawo, w lewo.
    Nic nie jedzie? Mogę przejść!

Ref. Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.

  1. Kiedy światła są na przejściu,
    one podpowiedzą mi:
    gdy czerwone świeci – stoisz,
    gdy zielone – można iść.

Ref. Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.

  1. Mam odblaski założone,
    błyszczą się, gdy wchodzę w cień.
    Szofer widzi mnie z daleka
    więc bezpiecznie czuję się.

Wierszyk „Samochody, motocykle, rower”

Samochody, samochody,
wszędzie są, wszędzie są.
Wiozą nas do babci, wiozą nas do cioci.
Brum, brum, brum, brum, brum, brum.

Motocykle, motocykle,
szybko mkną, gwałtownie mkną.
Jadą na wycieczkę, jadą na wycieczkę.
Wrum, wrum, wrum, wrum, wrum, wrum.

Jeden rower, drugi rower,
jadą w dal, jadą w dal.
Pędzą po przygodę, pędzą po przygodę.
Szu, szu, szu, szu, szu, szu.

Idź do oryginalnego materiału