Poradnik skierowany jest przede wszystkim do nauczycieli przedmiotów ścisłych, którzy poszukują rozwiązań pozwalających na personalizację pracy z uczniami i kształtowanie kompetencji „4K”. Tomasz Wójtowicz zauważa, iż konieczność ich nabywania w szkole wynika z aktualnych kierunków polityki oświatowej państwa. Proponuje zatem różne sposoby wykorzystania na zajęciach narzędzi TIK oraz funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, a także metod kładących nacisk na współpracę, komunikację uczniów – takich jak grywalizacja, JIGSAW, metoda projektów czy ośrodków pracy. Charakteryzuje technikę sprawności i technikę doświadczeń poszukujących. Podkreśla wagę nauczania interdyscyplinarnego, prezentując konkretne przykłady jego zastosowania. Projekt metryczki scenariusza lekcji i fragmenty scenariuszy oparte na wykorzystaniu omówionych metod – to praktyczne atuty tego opracowania.
Załączniki:
-
Tomasz Wójtowicz - Metody dydaktyczne wspierajace rozwój umiejętności cyfrowych - 2025
Wielkość pliku: 2 MB