TYDZIEŃ RELACJI RÓWIEŚNICZEJ

wrozka.edu.pl 1 tydzień temu

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. poda sposoby kulturalnego zachowania

-dz. wymieni cechy dobrego przyjaciela-zna znaczenie słowa przyjaciel

-dz. słucha ze zrozumieniem

-dz. wypowiada się na określony temat

-dz. współpracuje w grupie

-dz. nazywa swoją grupę i wie, iż jest jej częścią

-dz. wyraża euforia z bycia razem

-dz. pomaga innym

-dz. przeliczania na konkretach

-dz. stosuje się do instrukcji słownej

-dz. reaguje na sygnał dźwiękowy

-dz. śpiewa z grupą wybrany fragment piosenki

WIERSZ

“PRZYJACIEL”

J. Koczanowska

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy, byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest,
gdy coś się nie powiedzie.

PIOSENKA

„PRZYJAŹŃ WIELKA SPRAWA”

Tomek, Kaśka, Michał, Ela.

Każdy szuka przyjaciela.

Z nim się może wszystko zdarzyć.

Razem zawsze lepiej marzyć.

Ref Nie stój sam, wyciągnij rękę.

Z przyjaciółmi nuć piosenkę. (4X)

Można pobiec na huśtawkę

I z gałęzi zrobić tratwę.

Razem odpowiadać echu

Śpiewać lub pękać ze śmiechu.

Ref. Nie stój sam, wyciągnij rękę.

Z przyjaciółmi nuć piosenkę.

A gdy smutek Cię dopada,

jest przyjaciel i jest rada.

Jeśli dbasz o swoją przyjaźń,

ona nigdy nie przemija.

Ref. Nie stój sam, wyciągnij rękę

Z przyjaciółmi nuć piosenkę.(4x)

Idź do oryginalnego materiału