Wzrost prestiżu na arenie międzynarodowej
Tegoroczna edycja rankingu QS objęła aż 1501 szkół wyższych z całego świata. UAM wyróżnił się szczególnie w trzech kluczowych obszarach: współpracy międzynarodowej, jakości kształcenia oraz zrównoważonym rozwoju. Największy sukces poznański uniwersytet odniósł w kategorii International Research Network, w której zajął 196. miejsce na świecie i najwyższe w Polsce. To efekt rozbudowanej sieci międzynarodowych partnerstw naukowych, które przekładają się na wspólne publikacje i projekty badawcze.
Dobre wyniki w wielu kategoriach
Oprócz wyróżnienia w zakresie badań międzynarodowych, UAM poprawił swoją pozycję w innych kluczowych aspektach:
Faculty Student Ratio – 427. miejsce na świecie (awans o 46 pozycji),
Sustainability – 431. miejsce (wzrost o 1 pozycję),
Academic Reputation – 528. miejsce (awans o 25 pozycji).
Ranking QS, opracowany przez brytyjską firmę Quacquarelli Symonds, opiera się na analizie pięciu głównych kryteriów: działalności badawczej, perspektyw zawodowych absolwentów, doświadczeń edukacyjnych, zaangażowania międzynarodowego oraz działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Polska nauka na światowym tle
Wśród dwudziestu polskich uczelni uwzględnionych w zestawieniu, UAM pozostaje jednym z liderów, potwierdzając wysoką jakość kształcenia i dynamiczny rozwój naukowy. Pozycja uczelni w QS Ranking to nie tylko prestiż, ale również realne korzyści – od wzmocnienia współpracy międzynarodowej po większe zainteresowanie ze strony studentów zagranicznych.
Światowa czołówka bez niespodzianek
W globalnym zestawieniu dominują uczelnie ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Pierwsze miejsca zajęły:
Massachusetts Institute of Technology (MIT),
Imperial College London,
Uniwersytet Stanforda,
Uniwersytet Oksfordzki,
Uniwersytet Harvarda.
Pełne wyniki rankingu dostępne są na oficjalnej stronie QS World University Rankings.
Poznański UAM pokazuje, iż mimo trudnej konkurencji na arenie międzynarodowej, polskie uczelnie potrafią skutecznie walczyć o miejsce w czołówce światowej nauki.