Dziś (środa, 15 marca) kolejny dzień próbnej matury organizowanej przez Echo Dnia. Uczniowie rozwiązywali zadania z matematyki.
W ich opinii sprawdzian był dostosowany do poziomu ich wiedzy. Jak dodają maturzyści z IV Liceum Ogólnokształcącego w Kielcach pojawiały się zadania, które wymagały dłuższego przemyślenia.
– Poziom był optymalny, a ta grudniowa matura próbna była trudniejsza- mówi Kamil z profilu matematycznego.
– Największy problem sprawiają mi funkcję, a sporo zadań na tym właśnie bazowało. Mimo wszystko jest to arkusz do zdania i 30 proc. powinno się wyciągnąć. Obserwując matury próbne widzimy, iż niektóre zadania są źle skonstruowane, ponieważ na maturze w grudniu mieliśmy polecenie na pół strony, które można było skrócić do dwóch zdań. W Świętokrzyskiej Próbnej Maturze jest to dużo bardziej czytelne – podkreśla Asia z profilu humanistycznego.
– Egzamin nie był trudny, choć pojedyncze zadania były takie, iż trzeba było się bardziej zastanowić. Jestem na rozszerzeniu z matematyki, dlatego ta matura dla naszej klasy nie powinna być problemem. Najważniejsze, by przed majem powtórzyć materiał, który został dodany i nie skupiać się na tym co zostało wykreślone – zaznacza Dominika.
– Poziom był dostosowany do podstawy programowej, geometria przeważała w zadaniach otwartych, więc mogło się wydawać, iż było jej więcej. Wszyscy powinni w tym roku matematykę zdać – dodaje Wojtek.
– Pandemia zrobiła wiele krzywdy matematyce – przyznaje Małgorzata Skrzypek, nauczyciel matematyki z IV LO w Kielcach.
– Młodzież niesystematycznie liczyła, ćwiczyła, mimo, iż technologia poszła do przodu. To nie jest to samo, bo matematyki trzeba uczyć się z kartką i długopisem w ręku lub z kredą przy tablicy. Robimy wszystko, by załagodzić skutki pandemii, dlatego organizujemy dodatkowe zajęcia przygotowawcze z matematyki oraz bierzemy udział w projekcie „Matematyka bez poprawki”. Nauczyciele matematyki robią wszystko, by odczarować ten przedmiot, bo tak naprawdę w życiu z matematyką spotykamy się na co dzień. Podchodzimy do tematu poważnie, ponieważ zarówno uczniom, jak i nam bardzo zależy na uzyskaniu jak najlepszego wyniku, który może decydować o dalszej drodze kształcenia.
– W nowej podstawie programowej jest wiele zmian. Do poziomu podstawowego doszło m.in. równanie okręgów, czy rozbudowana geometria analityczna. Dla młodego człowieka, a szczególnie humanisty, jest to gorzka pigułka do przełknięcia, ale trzeba ją zażyć, by móc dalej rozwijać skrzydła – komentuje Małgorzata Skrzypek.
Jutro (czwartek, 16 marca) maturalny maraton zakończy egzamin z języka angielskiego.