
Fot. Radio DoxaW szkole w Gosławicach odbyła się konferencja „Edukacja (R)ewolucyjna” – wydarzenie stworzone z myślą o wszystkich, którym bliska jest idea nowoczesnej, świadomej i empatycznej szkoły.
Uczestnicy poznali praktyczne sposoby na tworzenie lekcji bardziej przyjaznych, ciekawych i angażujących dla uczniów.
– Zmiany to jednak nie rewolucje, zmiany to ewolucje i tak chcemy by były wprowadzone. Musimy to robić małymi kroczkami. My musimy edukować nauczycieli tak, aby robili to spokojnie, powoli. Zgodnie z zasadą 3xP – powoli – podlewać – pielęgnować. Chcemy też porozmawiać o pozytywnej dyscyplinie, o tym jak uczyć bez podręcznika. Nie każda lekcja to musi być książka, podręcznik, zeszyt. To może wyglądać inaczej. Można to robić kreatywnie – podkreśla Martina Osuchowski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Gosławicach.
– Inaczej czyli dajemy dzieciom swobodę. Mogą one pracować w grupie, mogą w parach, mogą indywidualnie. Dajemy dzieciom taką wolność, żeby same wybrały w jaki sposób chcą tę matematykę ćwiczyć – mówi Patrycja Jabłonka, nauczycielka matematyki.
– Najpierw trzeba dobrze poznać tych naszych uczniów. W jaki sposób oni się uczą, czego potrzebują. Muszą dobrze poznać jak pracuje mózg. Jak się uczy mózg? Czego mózg potrzebuje do nauki? A potrzebuje emocji, ruchu, potrzebuje obrazu. A następnie trochę użyć kreatywności, trochę odwagi i te tematy, które są w książce spróbować przeformować chociaż na część lekcji, żeby zaangażować uczniów – dodaje Agnieszka Pasierbińska-Bijak, nauczycielka matematyki, prelegentka podczas konferencji „Edukacja (R)ewolucyjna”.
Projekt jest realizowany pod patronatem Opolskiego Kuratora Oświaty i współfinansowany przez Samorząd Województwa Opolskiego.
Martina Osuchowski, Patrycja Jabłonka, Agnieszka Pasierbińska-Bijak:
Dłuższa relacja:
Autor: MGP








![[SZKOLNE WIEŚCI] Uczeń I LO w Lubartowie z indeksem na studia](https://lubartow24.pl/f/2/20251213133826_650495678.jpg)