Dla szer. Daniela, celowniczego w 23 blp, wstąpienie do WOT stało się naturalną decyzją po utworzeniu nowego batalionu w Bezwoli, blisko jego miejsca zamieszkania. Jak sam podkreśla, wojsko pozwala mu rozwijać kompetencje, które wykorzystuje w pracy z młodzieżą.Zawsze chciałem związać się z mundurem, ale jeszcze bardziej kocham pracę z młodzieżą. W szkole mam swoją służbę – uczę, wychowuję, kształtuję charakter. W WOT rozwijam siebie, by móc jeszcze lepiej przygotowywać innych – mówi szer. Daniel.W szkole zajmuje się nauczaniem przygotowania wojskowego i edukacji dla bezpieczeństwa, a także prowadzi zajęcia pozalekcyjne, m.in. z musztry. Pełni również funkcję instruktora strzelectwa. kooperacja Zespołu Szkół w Radoryżu Smolanym z 2LBOT jest ścisła. Jednostka objęła patronatem klasy OPW, a żołnierze regularnie uczestniczą w szkolnych wydarzeniach.Szer. Daniel zwraca uwagę na motywację uczniów z klas wojskowych: - Moi uczniowie to młodzież do zadań specjalnych – ambitni, zdyscyplinowani, pełni pasji. Wiedzą, iż klasa wojskowa to nie tylko mundur, ale obowiązki, wysiłek i praca nad sobą.” Dodaje, iż uczniowie z własnej woli dążą do wyróżniania się w zawodach i działaniach społecznych.Coraz więcej absolwentów szkoły wstępując do WOT lub uczelni wojskowych. - To największa nagroda, gdy widzimy ich w mundurach. Wtedy wiemy, iż to, co robimy, ma sens” – podsumowuje szeregowy.Kpt. Marta Gaborek, oficer prasowa 2. Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej przypomina, iż w 2 LBOT służy wielu nauczycieli, którzy z powodzeniem łączą nauczanie z rozwojem umiejętności wojskowych. Osoby takie jak szer. Daniel są cennym zasobem, ponieważ ich praca w szkole bezpośrednio przekłada się na kształtowanie postaw młodzieży. Obecność pedagogów w naszych szeregach podkreśla cywilny charakter WOT i nasze mocne powiązanie z lokalną
społecznością – zaznacza kpt. Gaborek.