Dyskusja, która nie jest tylko manifestacją siły argumentów – to wartość. Taka dyskusja, która prowadzi do poszerzenia horyzontów, zrozumienia drugiej strony, szukania prawdy, poprzez poznawanie problemu z różnej perspektywy.
Temu właśnie poświęcone były warsztaty dotyczące sztuki debatowania, które w dniach 3.11.2025 oraz 4.11.2025 przeprowadził dla naszych uczniów dr Jakub Pruś z Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie.
Uczniowie z klas: 1A, 1C, 3A1, 3C2 ćwiczyli jasne wyrażanie myśli, argumentację swoich stanowisk, analizę wypowiedzi, szukanie błędów logicznych i przede wszystkim trudną sztukę uważnego słuchania oponentów.
W ramach lekcji filozofii uczniowie sprawdzali się w Debacie Oksfordzkiej i Debacie Krakoskiej (zapis gwarowy
)
Warsztaty realizowano w ramach projektu „Krytyczne myślenie, kultura logiczna i edukacja filozoficzno-etyczna jako wyzwania współczesności”, finansowanego ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa II” (nr umowy: NdS-II/SN/0415/2024/01).
Serdecznie dziękujemy Uniwersytetowi Ignatianum za dzielenie się wiedzą.
















