REKLAMA
Kieszonkowe parki coraz popularniejszeIdea parków kieszonkowych zrodziła się w miastach, gdzie brakuje już przestrzeni na tradycyjne, rozległe parki. Dzięki swoim małym wymiarom parki kieszonkowe mogą pojawić się w dowolnym miejscu. W centrum miejskiego zgiełku pomagają choć na chwilę oderwać się od codziennych obowiązków. Sprytnie zaaranżowana, niewielka przestrzeń daje możliwość spędzenia wolnego czasu w świeżym powietrzu w otoczeniu przyrody. Taki zielony teren sprzyja nie tylko zdrowiu fizycznemu, ale staje się również atrakcyjnym miejscem, gdzie można organizować różne wydarzenia, lekcje, warsztaty, a choćby integracje lokalnej społeczności.Więcej zieleni dla uczniówPrzestrzenie pełne zieleni są szczególnie istotne przy placówkach edukacyjnych, gdyż dzieci spędzają w nich większą część swojego dnia. Dlatego tak ważne jest, by najmłodsi mieli dostęp do miejsc przystosowanych do odpoczynku na łonie natury, gdzie będą mogli poczytać książkę, spędzić czas z kolegami czy odbyć lekcję przyrody. Właśnie z troski o młodych mieszkańców dużych aglomeracji firma P&G zaangażowała się w tworzenie szkolnych parków kieszonkowych.Produkty marek P&G ułatwiają codzienne życie naszych konsumentów. Te działania rozszerzamy na społeczność z najbliższego otoczenia firmy, między innymi dzieci i młodzież z naszej okolicy. Wierzymy, iż takimi programami jak zakładanie szkolnych parków kieszonkowych przyczyniamy się do lepszej jakości życia naszych sąsiadów i ich dzieci – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Szkolne podwórka przeszły ogromne zmiany Fot. Materiały promocyjne Procter&Gamble
Firma nawiązała współpracę z organizacją Dotlenieni.org, a wspólnym celem działań jest stworzenie miejsc, w których dzieci mogą uczyć się i bawić w przyjaznym, naturalnym otoczeniu.
Widzimy coraz większe zainteresowanie akcjami tworzenia "parków kieszonkowych" – małych, zielonych enklaw, gdzie mieszkańcy mogą choć na chwilę oderwać się od codziennych obowiązków. To szczególnie ważne dla najmłodszych mieszkańców. Dlatego bardzo się cieszymy się, iż możemy być partnerem w programie zakładania parków kieszonkowych w szkołach. Dzięki zaangażowaniu pracowników Procter & Gamble i uczniów udało się stworzyć przestrzeń pełną zieleni, oraz strefę edukacyjną, w której młodzież będzie mogła pogłębiać swoją wiedzę o środowisku i przebywać bliżej natury – mówią przedstawiciele Dotlenieni.org.Pierwsze parki kieszonkowe powstały już przy szkołach na warszawskim Targówku. Jak wyglądają? Do nowopowstałego szkolnego parku kieszonkowego wchodzi się przez pergolę, która oddziela zieloną przestarzeń od reszty terenu. Pną się po niej rośliny dające poczucie spokoju i odprężenia od zgiełku miasta. Znajdują się tam również rabaty kwiatowe, skrzynki na warzywa, zioła i łąki kwietne. Dodatkowo na terenie parku rozmieszczono domki dla owadów, budki lęgowe dla ptaków, a także różne kompozycje drzewek i krzewów. Nie zabrakło również ławek, na których można usiąść i poczytać książkę, odbyć lekcje przyrody, porozmawiać z kolegami w czasie przerwy czy zwyczajnie odpocząć po zajęciach szkolnych.
Nie zabrakło ławek, na których można usiąść i odpocząć po zajęciach szkolnych Fot. Materiały promocyjne Procter&Gamble
Tego typu parki to dla dzieci nie tylko szansa na częsty kontakt z naturą. To także praktyczne lekcje wiedzy o środowisku, w które uczniowie chętnie się angażują, co owocuje większym zrozumieniem tego, jak ważna jest przyroda. Potwierdzają to słowa jednej z nauczycielek:Powstawanie zielonych przestrzeni, takich jak ten park kieszonkowy, jest niezmiernie ważne ze względu na rozwój dzieci i młodzieży. Otwiera je na naturę, umożliwia spędzanie czasu w świeżym powietrzu, zachęca do zdrowego i aktywnego stylu życia. To będzie doskonała przestrzeń do prowadzenia zajęć z wiedzy o środowisku.Szkolne parki kieszonkowe na Targówku to tylko jedna z lokalizacji, które zostaną objęte projektem P&G i organizacji Dotlenieni.org. Takie inwestycje będą powstawały także w innych miejscach, tworząc zielone, pełne spokoju przystanie w miastach.
[1] https://dotlenieni.org/barometr/Materiał promocyjny marki Procter&Gamble.