Medicover przełamuje stereotypy i wspiera mamy wracające na rynek pracy. Kampania „Witamy Mamy”, zainicjowana w maju 2023 roku, to odpowiedź na wciąż aktualny problem wykluczenia kobiet-matek z życia zawodowego. Firma pokazuje, iż macierzyństwo nie odbiera kompetencji, a wręcz wzbogaca doświadczenie – oferując elastyczne formy zatrudnienia, wsparcie rekrutacyjne i realne działania na rzecz równości w pracy.
Kampanie odpowiada na realny i wciąż aktualny problem-wykluczenie kobiet-matek na rynku pracy.
40% pracowników Medicover w Polsce to rodzice, którzy na co dzień łączą podwójną rolę: rodzica i pracownika. Firma rozumie ich potrzeby i podejmuje inicjatywy wspierające ich w codziennych wyzwaniach, po to, aby mogli znaleźć równowagę i mieli poczucie, ze dobrze godzą te role. Bo obie te role są bardzo ważne, nie tylko dla samych rodziców, ale także dla społeczeństwa.
Na uwagę zasługuje kampania Medicover „Witamy Mamy, którą firma zainicjowała w maju 2023 roku. Ta kampania społeczno-wizerunkową odpowiada na realny i wciąż aktualny problem – wykluczenie kobiet-matek z rynku pracy. Pracodawcy zależało na przełamaniu stereotypu, iż matka po przerwie macierzyńskiej traci zawodową wartość. Poprzez tę inicjatywę Medicover przekonuje, że, choćby po dłużej nieobecności, kompetencje mam są aktualne, potrzebne i cenione.
Firma stworzyła dedykowaną sekcję na swojej stronie kariery z ofertami pracy dopasowanymi do potrzeb mam – zdalnych, hybrydowych, na część etatu. Rekruterzy Medicover wspierali kandydatki w przygotowaniach do rozmów rekrutacyjnych, pomagając im pokazać swoją wartość i doświadczenie. Pracodawca uczestniczył w wydarzeniach, takich jak m.in. II Ogólnopolski Kongres Matek Lekarek, gdzie dzielił się rozwiązaniami wspierającymi mamy w łączeniu życia zawodowego z prywatnym.
Kampania „Witamy Mamy” była promowana przez działania online oraz w sieci Centrów Medycznych Medicover w całej Polsce.
Efekty mówią same za siebie – ponad 500 000 wyświetleń filmu promującego kampanię, ponad 300 CV od kobiet, które dzięki działaniom Medicover postanowiły wrócić do życia zawodowego. „Dla nas najcenniejsze były jednak wiadomości od kandydatek – pełne wdzięczności i motywacji do działania. A zwieńczeniem tych działań była nagroda w konkursie „Rodzice na etacie” od Forbes Women i Fundacji Share the Care – w kategorii „Wolni od stereotypów” – podkreślają przedstawiciele Medicover.
Co dalej?
W 2025 roku, firma nie zwalnia tempa i kontynuuje działania mające na celu wspierania mam. W tym roku Medicover przygotował wyjątkową niespodziankę – książeczkę-kolorowankę „Przeczytaj mnie, Mamo. Ania i Magiczne Zwierciadło”, stworzoną z myślą o mamach i ich dzieciach. To doskonałe narzędzie zarówno do wspólnego spędzania czasu, ale także budowania przekonania, iż każda mama ma w sobie siłę, by sięgnąć po zawodowe spełnienie.

Książeczka-kolorowanka „Przeczytaj mnie, Mamo. Ania i Magiczne Zwierciadło” to doskonałe narzędzie zarówno do wspólnego spędzania czasu, ale także budowania przekonania, iż każda mama ma w sobie siłę, by sięgnąć po zawodowe spełnienie.
Równolegle Medicover przez cały czas promuje elastyczne formy pracy, rozwija ofertę „Witamy Mamy” i wzmacnia społeczność kobiet, które chcą wrócić na rynek pracy. Planuje również kolejne webinary, spotkania oraz działania promujące równość i zmianę narracji wokół roli kobiet w pracy i w domu.”Wierzymy, iż razem możemy zmieniać rzeczywistość – krok po kroku, historia po historii” – dodają przedstawiciele pracodawcy.
Więcej na temat kampanii: https://mama.teamrodzina.pl