>Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
>Zadania dydaktyczno – wychowawcze:
>Zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
>Zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
>Zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,
>Opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
>Kształtowanie nawyków higienicznych,
>Rozwijanie sprawności motorycznej
>Znajomość swojego imienia, nazwiska i adresu
>Znajomość numerów alarmowych
>Wdrażanie do dbania o własne bezpieczeństwo
PIOSENKA „Przedszkole drugi dom”
1.Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem, a po spacerze,
w sali wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.
2. Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
ale na mnie czeka auto i miś.
W co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę tam co dzień …
3. Zamiast mamy panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień …
Wiersz
B.Forma „Droga do przedszkola”
Codziennie wczesnym rankiem,
zawsze drogę tę samą,
przemierzam do przedszkola
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie,
sklepy, park i szkołę,
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Jestem przedszkolakiem,
więc swój adres znam,
do domu potrafię
drogę wskazać wam.