W naszej kolejnej rozmowie z cyklu profesor Marek Kaczmarzyk przedstawia neurobiologiczne spojrzenie na system edukacji, wskazując na liczne obszary, w których obecny model nie jest optymalny dla naturalnych skłonności i funkcjonowania mózgu dziecka.
Posłuchajcie jakie jest m.in. znaczenie ruchu w procesach poznawczych, negatywny wpływ sztywnych norm i nadmiernego stresu, a także złożoność kwestii związanych z wprowadzaniem technologii.
Kluczowa rola rodziców i pewne modyfikacje w szkole mogłyby pomóc dzieciakom rozwinąć pełen potencjał ich młodego mózgu.
W odcinku:
00:00 Wstęp
01:00 Czemu nie lubimy szkoły
04:28 Fundamentalne nieporozumienie
05:53 Nauka przez ruch
14:02 Optymalizacja edukacji
16:56 Mózg na początku szkoły
20:40 Unifikacja systemu edukacji
25:43 Jak może pomóc rodzic?
30:28 Jak wzmacniać rozwój dzieci
33:01 Adaptacja mózgu
39:09 Kary i nagrody w szkole
45:23 Budowanie kompetencji
50:10 Rola technologii w szkole
53.31 Szkoła wolna od technologii?
* Odcinek powstał dzięki wsparciu Widzów: zrzutka.pl/NaukaToLubie
Jeśli podobają Ci się moje filmy zasubskrybuj mój kanał!
http://youtube.com/naukatolubie?sub_confirmation=1