Wydział Zarządzania w prestiżowym projekcie PAAR-Net

wz.uw.edu.pl 4 dni temu

Uniwersytet Warszawski jest partnerem międzynarodowego projektu PAAR-Net. Jesteśmy dumni z bycia częścią “PAAR-Net: Participatory Approaches with Older Adults”, międzynarodowej sieci badawczej wspieranej jako COST Action (CA22167) i koordynowanej przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.

PAAR-Net zajmuje się refleksją nad metodologicznymi uwarunkowaniami sposobów, w jaki osoby starsze są angażowane w badania naukowe, kształtowanie polityk publicznych i praktykę gospodarczą/społeczną. Projekt promuje wizję nauki, która jest inkluzywna, oparta na współpracy i skoncentrowana na ludziach – nauka dla ludzi, przez ludzi.

Zachęcając do partycypacyjnego podejścia do osób starszych, PAAR-Net dąży do uczynienia starzejących się społeczeństw bardziej sprawiedliwymi, zintegrowanymi i zrównoważonymi. Bezpośrednie zaangażowanie osób starszych sprawia, iż polityka, badania i usługi publiczne odzwierciedlają rzeczywiste potrzeby, doświadczenia i nadzieje tych osób. Prowadzi to do podnoszenia efektywności wyników badan, promuje sprawiedliwość społeczną i gwarantuje równość dla osób starszych w różnych kulturach i krajach.

Podstawowym celem PAAR-Net jest wypełnienie luki między badaniami naukowymi a rzeczywistym kształtowaniem polityki poprzez promowanie wspólnej produkcji wiedzy razem z osobami starszymi. Sieć jest kierowana przez dr. hab. Annę Urbaniak z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i dr. Annę Wankę z Uniwersytetu Wiedeńskiego.

Prof. Krzysztof Klincewicz, dyrektor Centrum Innowacji Społecznie Odpowiedzialnych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, jest od 2021 r. jednym ze współzałożycieli konsorcjum, członkiem komitetu zarządzającego PAAR-Net i koordynatorem relacji z interesariuszami (stakeholder coordinator) PAAR-Net, wspierającym współpracę badaczy PAAR-Net z organizacjami pozarządowymi i firmami.

Sieć PAAR-Net łączy ponad 400 osób naukowych z ponad 40 krajów, współpracujących w celu:

* Organizowania międzynarodowych wydarzeń, w tym szkoleń i spotkań wymiany wiedzy;

* Wspieranie krótkoterminowych wizyt naukowych;

* Przyznawanie grantów na niezależne badania i udział w konferencjach;

* Tworzenie publikacji naukowych, raportów wspierających polityki publiczne i innych materiałów współtworzonych z osobami starszymi.

Prace PAAR-Net są podzielone na cztery najważniejsze obszary:

1. Zdrowie, Opieka & Wsparcie;

2. Społeczność & Miejsce;

3. Technologie & Innowacje;

4. Synteza & Standardy Jakości Badań Partycypacyjnych.

Inicjatywa obejmuje również Forum Młodych Badaczy i Innowatorów (Young Researchers and Innovators Forum) oraz Grupę Starszych Współtwórców (Older Co-Creators Group), zapewniając silne zaangażowanie zarówno młodego pokolenia adeptów nauki, jak i samych osób starszych.

Naukowcy, praktycy i specjaliści posiadający odpowiednie doświadczenia są mile widziani w PAAR-Net. jeżeli Twoja praca dotyczy podejścia partycypacyjnego i któregokolwiek z głównych obszarów projektu, zachęcamy do zaangażowania się.

Prof. Krzysztof Klincewicz i Magdalena Zatorska – przedstawiciele Centrum Innowacji Społecznie Odpowiedzialnych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, aktywnie uczestniczą w pracach grupy roboczej WG3 PAAR-NET, zajmującej się tematyką technologii i innowacji. Uczestnicząc w inicjatywie PAAR-Net, wykorzystują doświadczenia projektu badawczego EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, który angażuje konsumentów (w tym osoby starsze) we współtworzenie nowych produktów spożywczych, a w latach 2019-2025 był realizowany w 19 krajach europejskich, współpracując ze 154 panelami konsumenckimi i skutkując 35 innowacyjnymi produktami (zaprojektowanymi przy udziale konsumentów i wprowadzonymi na rynek).

Aby uzyskać więcej informacji i dowiedzieć się, jak dołączyć do PAAR-Net, odwiedź oficjalną stronę projektu: https://paar-net.eu/

Aby uzyskać więcej informacji na temat projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs, koordynowanego przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, odwiedź oficjalną stronę projektu: https://www.eitfood.eu/projects/ris-consumer-engagement-labs

Idź do oryginalnego materiału