Opracowana konstrukcja charakteryzuje się unikalnym kształtem przekroju poprzecznego, opisanym specjalną funkcją matematyczną. Takie rozwiązanie zapewnia ekstremalny rozkład ciśnień w strudze gazów, co pozwala zmniejszyć opory przepływu, ograniczyć zawirowania, poprawić stabilność pracy silnika i jednocześnie obniżyć poziom hałasu. Wynalazek szczególnie dobrze sprawdza się przy dużych prędkościach, także w warunkach ponaddźwiękowych.– Ten patent potwierdza, iż nasza uczelnia prowadzi badania i wdraża rozwiązania na poziomie światowym. To przykład, jak innowacje powstające w Chełmie mogą wspierać rozwój nowoczesnych technologii lotniczych – podkreśla prorektor ds. rozwoju PANS w Chełmie prof. ucz. dr hab. Józef Zając, senator RP. Patent ma 20-letni okres ochronny i stanowi istotny krok w budowaniu potencjału naukowo-badawczego chełmskiej uczelni. Wynalazek może znaleźć zastosowanie w nowoczesnych jednostkach napędowych, przyczyniając się do poprawy ich efektywności oraz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.Czytaj także: