"Zakazana Wyspa"

bajdocja.blogspot.com 6 miesięcy temu
.




"Zakazana Wyspa" to kooperacyjna gra przygodowa dla 2 - 4 osób od 10 lat.
W pudełku znajdują się kafelki, karty, pionki, figurki skarbów oraz wodomierz.

Dwustronne kafelki to fragmenty wyspy,
przy czym strona kolorowa to suchy fragment wyspy,
a strona niebieska to zalany fragment wyspy.
Zalany fragment można uratować przed kolejnym zalaniem
(które oznacza zatonięcie tego fragmentu i wyeliminowanie z gry),
umacniając go (czyli odwracając na kolorową stronę, co jest
możliwe jest w konkretnych okolicznościach)
lub po prostu stojąc na nim (pionkiem).
Pionki symbolizują śmiałków-graczy,
a każdy pionek ma swoją kartę śmiałka,
na której zapisano jego szczególne umiejętności.

Figurki skarbów to artefakty, które musimy zdobyć,
a każdy skarb ma 5 odpowiadających mu kart skarbów.
Na niektórych kafelkach też narysowano artefakty.
Żeby zdobyć artefakt, trzeba zebrać 4 jego karty
i stanąć na kafelku z symbolem tego artefaktu.
W talii skarbów są też karty specjalne (z helikopterem / workami piasku),
których można użyć w dowolnym momencie gry (o ile je mamy)
oraz karty wody (a każda taka karta podnosi poziom wody,
czyli zwiększa częstotliwość zalewania fragmentów wyspy).
Prócz talii skarbów jest talia zalania,
a każda karta tej talii wskazuje konkretny fragment wyspy,
który zostanie zalany, czyli odwrócony na drugą stronę.
Kolejne zalanie zalanego już fragmentu wyspy oznacza
jego zatopienie, czyli wyeliminowanie z gry.

O co chodzi w grze?

Celem gry jest wspólne zebranie 4 artefaktów i wspólna ucieczka z wyspy.
Cały czas gracze powinni współpracować, wspólnie ustalać kolejne kroki,
wspólnie podejmować decyzje i ryzyko ;-)

Najpierw trzeba zdobyć 4 karty jednego skarbu,
potem wszystkie te karty powinny znaleźć się w rękach jednego śmiałka,
który stojąc na kafelku z symbolem tego skarbu zdobędzie dany skarb dla drużyny.

Gdy wszystkie skarby / artefakty zostaną zdobyte,
wszyscy śmiałkowie powinni znaleźć się na kafelku z lądowiskiem helikoptera
i przy pomocy karty specjalnej z helikopterem (lub umiejętności jednego ze śmiałków)
odlecieć w siną dal z wyspy, unosząc zdobyte artefakty.
Jak grać?

Rozgrywka dzieli się na tury.
W każdej turze każdy gracz:
- wykonuje do trzech akcji
(spośród następujących: ruch po wyspie, umocnienie zalanego fragmentu,
przekazanie kart skarbu lub zdobycie figurki skarbu, użycie umiejętności specjalnej),
- dobiera dwie karty skarbów (uwaga, wśród nich może być karta wody!),
- odkrywa karty zalania (które zalewają / lub nie kolejne fragmenty wyspy).


Gra wciąga! Jest bardzo emocjonująca, bywa też frustrująca ;-p
We dwoje gra się nieco spokojniej, trochę brak umiejętności specjalnych,
we czworo śmiałkowie mają więcej umiejętności, ale woda zalewa wyspę częściej.

Bywa, iż mamy wszystko, co trzeba, a zabraknie... lądowiska albo helikoptera.
Albo jest wszystko, choćby lądowisko i helikopter, ale brakuje...
możliwości dotarcia do lądowiska, bo wszystko wokół już zatopione.
Takie zakończenie boli. Dlatego z każdą następną rozgrywką gracze
mocniej współpracują, więcej dyskutują i starają się opracować lepszy plan ;-)

Wspólny cel i kooperacja to atrybuty idealnej gry rodzinnej.
Polecam więc rodzinom, ale nie tylko ;-)









Grę zgłaszam do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia znajdziecie tu: recenzje Grajmy!




Za wypożyczenie gry dziękuję znajomej P. :-*



.
Idź do oryginalnego materiału