Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – grudzień 2024

ppw.edu.pl 1 miesiąc temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I KULINARNE WYZWANIA (02.12.2024 – 10.12.2024)

II/II ŚWIĄTECZNY CZAS (11.12.2024 – 20.12.2024)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I KULINARNE WYZWANIA (02.12.2024 – 10.12.2024)

  • rozumie znaczenie dbałości o higienę oraz dostrzega zagrożenia wynikające z jej nieprzestrzegania, wie, iż wiele chorób przenosi się przez brudne ręce;
  • prawidłowo i estetycznie nakrywa do stołu, sprząta po posiłku;
  • uczestniczy w zajęciach kulinarnych i przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa;
  • systematycznie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych;
  • wzbogaca wiedzę na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji;
  • wzbogaca wiedzę na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych;
  • wypowiada się na temat zawodu kucharza;
  • dostrzega schematy pozwalające przewidzieć skutki podejmowanych działań; zakłada, co się prawdopodobnie zdarzy na podstawie ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń;
  • doskonali umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”;
  • poznaje i stosuje cyfry oznaczające liczby od 1 do 6, tworzy zbiory o liczebności określonej wypowiedzianą liczbą lub pokazaną cyfrą;
  • doskonali umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzega ich znaczenie;
  • pełni rolę gospodarza podczas uroczystości z okazji Dnia Górnika;
  • potrafi wyrazić wdzięczność za prezent ofiarowany przez Mikołaja;

II/III ŚWIĄTECZNY CZAS (11.12.2024 – 20.12.2024)

  • wykonuje proste prace porządkowe;
  • odczuwa radosne emocje związane ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji;
  • okazuje szacunek członkom rodziny oraz odczuwa więź emocjonalną z jej członkami;
  • odczuwa przyjemność podczas składania życzeń najbliższym osobom;
  • dostrzega wartość Świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie;
  • odczuwa pozytywne emocje związane z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki;
  • integruje się ze środowiskiem przedszkolnym podczas wspólnych, uroczystych chwil;
  • aktywnie włącza się w przygotowania do świąt w domu i w przedszkolu;
  • wzbogaca wiedzę na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne i regionalne;
  • dostrzega piękno ozdób świątecznych, dostrzega różne style i techniki ich wykonania;
  • odczuwa euforia ze wspólnego kolędowania;
  • wzbogaca doświadczenia w zakresie porównywania długości;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Witaj Mikołaju”

My mamy święta, my się cieszymy,

dzisiaj w ogóle nie grymasimy.

Bo dziś przychodzi Święty Mikołaj

a więc z daleka do niego wołam.

Ref.: Witaj, witaj Mikołaju,

u nas będziesz miał jak w raju.

Stos prezentów zostaw nam,

a ja ci buziaka dam. (2x)

Dziś w rytmie walca Ciebie witamy,

Bo przecież święta wesołe mamy,

a Ty prezenty dla nas przynosisz,

wiele euforii na Święta wnosisz.

Ref.: Witaj, witaj Mikołaju…

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Idzie Mikołaj”

Idzie Mikołaj – tup, tup, tup,

paczki podrzuca – siup, siup, siup.

Śmieje się głośno – ho, ho, ho,

w okna zagląda – o, o, o.

Saniami sunie – wiu, wiu, wiu,

na dłonie chucha – hu, hu, hu.

Idzie Mikołaj – tup, tup, tup,

i do drzwi puka – puk, puk, puk.

Idź do oryginalnego materiału