TEMATY KOMPLEKSOWE:
I KULINARNE WYZWANIA (02.12.2024 – 10.12.2024)
II/II ŚWIĄTECZNY CZAS (11.12.2024 – 20.12.2024)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I KULINARNE WYZWANIA (02.12.2024 – 10.12.2024)
- rozumie znaczenie dbałości o higienę oraz dostrzega zagrożenia wynikające z jej nieprzestrzegania, wie, iż wiele chorób przenosi się przez brudne ręce;
- prawidłowo i estetycznie nakrywa do stołu, sprząta po posiłku;
- uczestniczy w zajęciach kulinarnych i przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa;
- systematycznie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych;
- wzbogaca wiedzę na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji;
- wzbogaca wiedzę na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych;
- wypowiada się na temat zawodu kucharza;
- dostrzega schematy pozwalające przewidzieć skutki podejmowanych działań; zakłada, co się prawdopodobnie zdarzy na podstawie ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń;
- doskonali umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”;
- poznaje i stosuje cyfry oznaczające liczby od 1 do 6, tworzy zbiory o liczebności określonej wypowiedzianą liczbą lub pokazaną cyfrą;
- doskonali umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzega ich znaczenie;
- pełni rolę gospodarza podczas uroczystości z okazji Dnia Górnika;
- potrafi wyrazić wdzięczność za prezent ofiarowany przez Mikołaja;
II/III ŚWIĄTECZNY CZAS (11.12.2024 – 20.12.2024)
- wykonuje proste prace porządkowe;
- odczuwa radosne emocje związane ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji;
- okazuje szacunek członkom rodziny oraz odczuwa więź emocjonalną z jej członkami;
- odczuwa przyjemność podczas składania życzeń najbliższym osobom;
- dostrzega wartość Świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie;
- odczuwa pozytywne emocje związane z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki;
- integruje się ze środowiskiem przedszkolnym podczas wspólnych, uroczystych chwil;
- aktywnie włącza się w przygotowania do świąt w domu i w przedszkolu;
- wzbogaca wiedzę na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne i regionalne;
- dostrzega piękno ozdób świątecznych, dostrzega różne style i techniki ich wykonania;
- odczuwa euforia ze wspólnego kolędowania;
- wzbogaca doświadczenia w zakresie porównywania długości;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Witaj Mikołaju”
My mamy święta, my się cieszymy,
dzisiaj w ogóle nie grymasimy.
Bo dziś przychodzi Święty Mikołaj
a więc z daleka do niego wołam.
Ref.: Witaj, witaj Mikołaju,
u nas będziesz miał jak w raju.
Stos prezentów zostaw nam,
a ja ci buziaka dam. (2x)
Dziś w rytmie walca Ciebie witamy,
Bo przecież święta wesołe mamy,
a Ty prezenty dla nas przynosisz,
wiele euforii na Święta wnosisz.
Ref.: Witaj, witaj Mikołaju…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Idzie Mikołaj”
Idzie Mikołaj – tup, tup, tup,
paczki podrzuca – siup, siup, siup.
Śmieje się głośno – ho, ho, ho,
w okna zagląda – o, o, o.
Saniami sunie – wiu, wiu, wiu,
na dłonie chucha – hu, hu, hu.
Idzie Mikołaj – tup, tup, tup,
i do drzwi puka – puk, puk, puk.