Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze Krasnoludki – wrzesień

pr9.pl 2 miesięcy temu

Zamierzenia dydaktyczno wrzesień

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze grupa I “Krasnoludki”

WRZESIEŃ

Tydzień I. Poznajmy się!

  • poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrożenie do funkcjonowania w przedszkolu
  • doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (palców), doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, rozwijanie sprawności manualnej, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • poznanie miejsc w sali i ich nazywanie, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała i manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności motoryki małej, ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania innych
  • poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do reguł
    i zasad obowiązujących w przedszkolu
  • poszerzenie wiedzy o nazwach części ciała, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności, doskonalenie współpracy

Tydzień II. W naszym przedszkolu

  • rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
  • poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw, rozwijanie sprawności ruchowej, ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie sprawności manualnej, integracja grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • poznanie zasad utrzymania higieny i nazw przedmiotów używanych w łazience, rozwijanie zainteresowań badawczych, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie samodzielności badawczej
  • nazywanie kolorów, rozwijanie słuchu muzycznego, ilustrowanie treści utworu ruchem, przemieszczanie się w przestrzeni w jednej z najstarszych form tanecznych, jaką jest korowód, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie współpracy, dbałości o komfort osoby z pary
  • utrwalenie wiedzy o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych oraz o osobach pracujących w przedszkolu, rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i umiejętności konstrukcyjnych, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności

Tydzień III. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, rozwijanie sprawności manualnej i uważności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała, wdrażanie do kulturalnego zachowania się, uczenie się różnych sposobów powitania
  • poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki, nazywanie kolorów, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na określony temat i nazywania części ciała, rozwijanie współpracy, integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
  • prawidłowe używanie pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy, rozwijanie umiejętności przeliczania, koordynacji ruchowo-słuchowej, sprawności językowej, słuchu fonemowego
  • wzbogacanie wiedzy na temat wspólnych cech dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
  • poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja dzieci

Tydzień IV. Bezpieczni na drodze

  • poznanie sposobów bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie nazywania figur geometrycznych, kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia, nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
  • poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształcenie motoryki małej, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych
Idź do oryginalnego materiału