
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I POLSKA W MOIM SERCU(3.11.2025 – 7.11.2025)
II PRZESZŁOŚĆ I TERAŹNIEJSZOŚĆ (10.11.2025 – 14.11.2025)
III PODRÓŻ DO PRZESZŁOŚCI(17.11.2025 – 21.11.2025)
IV CO TO JEST RODZINA?(24.11.2025 – 28.11.2025)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I POLSKA W MOIM SERCU (3.11.2025 – 7.11.2025)
- kształtuje adekwatne napięcie mięśniowe (tonus mięśniowy) podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem;
- doskonali umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć;
- doskonali umiejętność kulturalnego zachowania się podczas posiłków;
- kształtuje swoją tożsamość narodową;
- kształtuje postawę otwartości na drugiego człowieka;
- buduje wiedzę o swoim kraju, jego symbolach i legendach;
- kształtuje umiejętność odpowiadania na pytania i rozwiązywania zagadek;
- doskonali syntezę i analizę wzrokowo-słuchową;
- kształtuje umiejętność globalnego rozpoznawania napisów;
- poznaje obraz graficzny głoski „l” – litery „l”, „L”;
- kształtuje orientację przestrzenną – określa położenie przedmiotów względem siebie;
- klasyfikuje przedmioty zgodnie z podanymi kryteriami;
- przelicza w zakresie „5”;
II PRZESZŁOŚĆ I TERAŹNIEJSZOŚĆ (10.11.2025 – 14.11.2025)
- kształtuje odpowiedni chwyt dłoni poprzez aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych, z przyborami oraz wykonywanie czynności precyzyjnych;
- wyrabia umiejętność współdziałania w zespole;
- wspomaga rozwój mowy oraz umiejętności komunikacyjne;
- rozbudza zainteresowania literami, czytaniem;
- rozwija umiejętność wypowiadania się na dany temat;
- poznaje obraz graficzny głoski „u” – litery „U”, „u”;
- wspomaga myślenia operacyjne – kształtuje pojęcia liczby;
- poznaje obraz graficzny liczby „6”;
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–6;
- kształtuje umiejętność wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała;
- poprawnie posługuje się poznanymi terminami: „prawa”, „lewa”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między;
III PODRÓŻ DO PRZESZŁOŚCI(17.11.2025 – 21.11.2025)
- kształtuje zręczność, zwinność, równowagę, orientację oraz koordynację wzrokowo-ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych;
- kształtuje uczucia patriotyczne;
- rozwija umiejętność oceniania swojego zachowania;
- kształtuje umiejętność wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami;
- kształtuje umiejętność syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej;
- poznaje obraz graficzny głoski „k” – litery „K”, „k”;
- doskonali analizę sylabową wyrazów;
- rozwija umiejętność rozpoznawania liter oraz czytania sylab i prostych wyrazów;
- wdraża się do uważnego słuchania tekstu literackiego;
- poznaje obraz graficzny liczby „7”;
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–7;
IV CO TO JEST RODZINA ?(24.11.2025 – 28.11.2025)
- kulturalnie komunikuje własne potrzeby i oczekiwania;
- kształtuje umiejętność okazywania szacunku i wdzięczności członkom rodziny;
- rozwija umiejętność wypowiadania się na temat swojej rodziny;
- kształtuje umiejętność zadawania pytań i odpowiadania na nie;
- poznaje obraz graficzny głoski „d” – litery „D”, „d”;
- wdraża się do globalnego czytania;
- poznaje obraz graficzny głoski „i” – liter „I”, „i”;
- poznaje obraz graficzny liczby „8”;
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–8;
- kształtuje matematyczne myślenie w zakresie orientacji w przestrzeni;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Listopadowa piosenka ! ”
- Płyną niebem ciemne chmury, wiatr w kominie śpiewa
I ostatnie złote liście opadają z drzewa
Ref.: Listopadowa piosenka, jak deszczu kropelka.
Listopadowa piosenka, kap, kapu,kap.
- Już listopad wieje chłodem, kropi zimnym deszczem.
W parku trzęsą się chochoły, jakby miały dreszcze.
Ref.: Listopadowa piosenka…
- Pan Listopad swój parasol mocno w ręce trzyma
I powiada, iż niedługo przyjdzie do nas zima.
Ref.: Listopadowa piosenka…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Listopad”
Pan Listopad idzie do nas, worek duży trzyma.
Płaszcz podarty, buty stare, oraz groźna mina.
– Co nam niesiesz Listopadzie?
– Deszcz i ciemne chmury.
Wiatr co liście kolorowe, podnosi do góry.
Chłody z rana i wieczorem, coraz krótsze dni.
Oraz jeża, który w liściach, zagrzebany śpi.










