TEMATY KOMPLEKSOWE:
I ŚWIĘTA MAJOWE(5.05.2025 – 09.05.2025)
II JESTEM EUROPEJCZYKIEM (12.05.2025 -16.05.2025)
III WIOSNA W PEŁNI (19.05.2025 – 23.05.2025)
IV RODZINA TO SKARB (26.05.2025 –30.05.2025)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I ŚWIĘTA MAJOWE (05.05.2025 – 09.05.2025)
- systematycznie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych;
- estetycznie wykonuje prace plastyczne;
- odczuwa dumę i przynależność społeczna do rodziny, grupy przedszkolnej, mieszkańców Warszowic i Polski;
- kształtuje świadomość narodową przez dostrzeganie piękna języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki;
- wymienia symbole narodowe, wyróżnia je spośród symboli innych państw;
- słucha i podejmuje próby zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem adekwatnej postawy ciała;
- zna sytuacje, w których jest grany hymn państwowy;
- zna nazwiska wybitnych Polaków oraz ich dokonań;
- doskonali umiejętność liczenia do dziesięciu na palcach oraz przedmiotach zastępczych;
- poznaje literę drukowaną „F, f”;
- dokonuje analizę i syntezę sylabową i głoskową prostych wyrazów;
II JESTEM EUROPEJCZYKIEM (12.05.2025 – 16.05.2025)
- rozumie, iż rodziny mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny;
- wzbogaca umiejętność opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji;
- uczestniczy w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiada o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach, zgodnie z następstwem zdarzeń;
- poznaje i odtwarza układy taneczne z wybranych państw Europy oraz innych regionów świata;
- wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją;
- poszerza wiedzę i zainteresowania krajami Unii Europejskiej;
- stosuje trafne określenia opisujące cechy wielkościowe oraz różnice między przedmiotami;
- dostrzega symetrię we wzorach i umiejętność dorysowywania symetrycznie brakujących elementów;
- porządkuje przedmioty według długości wzrastającej lub malejącej ze stosowaniem określeń stopniujących;
- wzbogaca doświadczenia w zakresie porównywania wagi;
III WIOSNA W PEŁNI (19.05.2025 – 23.05.2025)
- doskonali małą motorykę przez tworzenie prac plastycznych i konstrukcyjnych;
- dokonuje wyborów i dostrzega pozytywne efekty własnych działań;
- koncentruje uwagę podczas zajęć i podąża za ich tokiem;
- ilustruje zdarzenia, pojęcia i zjawiska dzięki komunikatów niewerbalnych;
- odtwarza układy elementów według wzoru lub instrukcji;
- zdobywa informacje na temat roślin i zwierząt żyjących w wybranych środowiskach;
- dostrzega pozytywny wpływ niektórych zwierząt na środowisko;
- systematycznie obserwuje, bada okazy zgromadzone w kąciku przyrody oraz opsuje wrażenia, porównuje, wyciąga wnioski;
- dostrzega etapy rozwoju roślin: drzew owocowych, roślin kwiatowych i cebulowych;
- rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty, drzewa i krzewy;
- poznaje etapy rozwoju niektórych zwierząt (żaby, motyla, ptaka);
- poznaje litery drukowane małe i wielkie „Ł, ł”;
IV RODZINA TO SKARB (26.05.2025 – 30.05.2025)
- wzmacnia więzi rodzinne, rozbudza w sobie empatię, wrażliwość, chęć pomocy innym;
- rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne;
- przedstawia emocje w różnych formach ekspresji;
- dostrzega, na czym polega praca zawodowa rodziców, dziadków, osób z najbliższego otoczenia;
- kształtuje poczucie przynależności do rodziny;
- wzbogaca słownik czynny i bierny związany z dana tematyką;
- doskonali umiejętność liczenia w zakresie „10”;
- rozwija orientację przestrzenną, poprawnie stosuje określenia „w prawo”, „w lewo”, „do przodu”, „do tyłu”;
- doskonali umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym podczas wypowiedzi;
- rozwija zainteresowania historią własnej rodziny;
- stara się dbać o estetykę prac plastycznych, zwraca uwagę na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki, sprząta po skończonej pracy;
- bierze udział w zabawach kształtujących umiejętność rozpoznawania liter;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Tęcza nad łąką”
1.Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki.
Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami! 2x
2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające –
to kolorami tęcza się mieni!
Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Łąka”
Łąka to jest takie miejsce,
które dobrze znamy.
Bardzo często razem z siostrą
łąkę odwiedzamy.
Są tam maki, koniczyna
i rumianki białe.
A w sadzawce zamieszkały
cztery żabki małe.
W trawie siedzi świerszcz zielony
i koncert urządza.
A biedronka swoim dzieciom
śniadanie przyrządza.