Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – maj 2025

ppw.edu.pl 4 dni temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I ŚWIĘTA MAJOWE(5.05.2025 – 09.05.2025)

II JESTEM EUROPEJCZYKIEM (12.05.2025 -16.05.2025)

III WIOSNA W PEŁNI (19.05.2025 – 23.05.2025)

IV RODZINA TO SKARB (26.05.2025 –30.05.2025)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I ŚWIĘTA MAJOWE (05.05.2025 – 09.05.2025)

  • systematycznie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych;
  • estetycznie wykonuje prace plastyczne;
  • odczuwa dumę i przynależność społeczna do rodziny, grupy przedszkolnej, mieszkańców Warszowic i Polski;
  • kształtuje świadomość narodową przez dostrzeganie piękna języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki;
  • wymienia symbole narodowe, wyróżnia je spośród symboli innych państw;
  • słucha i podejmuje próby zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem adekwatnej postawy ciała;
  • zna sytuacje, w których jest grany hymn państwowy;
  • zna nazwiska wybitnych Polaków oraz ich dokonań;
  • doskonali umiejętność liczenia do dziesięciu na palcach oraz przedmiotach zastępczych;
  • poznaje literę drukowaną „F, f”;
  • dokonuje analizę i syntezę sylabową i głoskową prostych wyrazów;

II JESTEM EUROPEJCZYKIEM (12.05.2025 – 16.05.2025)

  • rozumie, iż rodziny mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny;
  • wzbogaca umiejętność opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji;
  • uczestniczy w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiada o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach, zgodnie z następstwem zdarzeń;
  • poznaje i odtwarza układy taneczne z wybranych państw Europy oraz innych regionów świata;
  • wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją;
  • poszerza wiedzę i zainteresowania krajami Unii Europejskiej;
  • stosuje trafne określenia opisujące cechy wielkościowe oraz różnice między przedmiotami;
  • dostrzega symetrię we wzorach i umiejętność dorysowywania symetrycznie brakujących elementów;
  • porządkuje przedmioty według długości wzrastającej lub malejącej ze stosowaniem określeń stopniujących;
  • wzbogaca doświadczenia w zakresie porównywania wagi;

III WIOSNA W PEŁNI (19.05.2025 – 23.05.2025)

  • doskonali małą motorykę przez tworzenie prac plastycznych i konstrukcyjnych;
  • dokonuje wyborów i dostrzega pozytywne efekty własnych działań;
  • koncentruje uwagę podczas zajęć i podąża za ich tokiem;
  • ilustruje zdarzenia, pojęcia i zjawiska dzięki komunikatów niewerbalnych;
  • odtwarza układy elementów według wzoru lub instrukcji;
  • zdobywa informacje na temat roślin i zwierząt żyjących w wybranych środowiskach;
  • dostrzega pozytywny wpływ niektórych zwierząt na środowisko;
  • systematycznie obserwuje, bada okazy zgromadzone w kąciku przyrody oraz opsuje wrażenia, porównuje, wyciąga wnioski;
  • dostrzega etapy rozwoju roślin: drzew owocowych, roślin kwiatowych i cebulowych;
  • rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty, drzewa i krzewy;
  • poznaje etapy rozwoju niektórych zwierząt (żaby, motyla, ptaka);
  • poznaje litery drukowane małe i wielkie „Ł, ł”;

IV RODZINA TO SKARB (26.05.2025 – 30.05.2025)

  • wzmacnia więzi rodzinne, rozbudza w sobie empatię, wrażliwość, chęć pomocy innym;
  • rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne;
  • przedstawia emocje w różnych formach ekspresji;
  • dostrzega, na czym polega praca zawodowa rodziców, dziadków, osób z najbliższego otoczenia;
  • kształtuje poczucie przynależności do rodziny;
  • wzbogaca słownik czynny i bierny związany z dana tematyką;
  • doskonali umiejętność liczenia w zakresie „10”;
  • rozwija orientację przestrzenną, poprawnie stosuje określenia „w prawo”, „w lewo”, „do przodu”, „do tyłu”;
  • doskonali umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym podczas wypowiedzi;
  • rozwija zainteresowania historią własnej rodziny;
  • stara się dbać o estetykę prac plastycznych, zwraca uwagę na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki, sprząta po skończonej pracy;
  • bierze udział w zabawach kształtujących umiejętność rozpoznawania liter;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Tęcza nad łąką”

1.Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki.

Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami! 2x

2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające –
to kolorami tęcza się mieni!

Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!…

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Łąka”
Łąka to jest takie miejsce,
które dobrze znamy.
Bardzo często razem z siostrą
łąkę odwiedzamy.
Są tam maki, koniczyna
i rumianki białe.
A w sadzawce zamieszkały
cztery żabki małe.
W trawie siedzi świerszcz zielony
i koncert urządza.
A biedronka swoim dzieciom
śniadanie przyrządza.

Idź do oryginalnego materiału