Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze. Maj Krasnoludki

pr9.pl 2 tygodni temu

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – Krasnoludki

Maj

Majowe święta

  • poznanie polskich symboli narodowych, rozwijanie motoryki małej, utożsamianie się ze swoją ojczyzną
  • rozpoznawanie symboli narodowych, poznanie „Mazurka Dąbrowskiego”, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych
  • utrwalenie umiejętności odtwarzania rytmów i przeliczania, rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, kształtowanie umiejętności wnioskowania
  • utrwalenie wiedzy o Polsce i polskich symbolach narodowych, rozwijanie umiejętności manualnych i sprawności fizycznej

Na wiosennej łące

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających, reagowanie na wskazówki N., uważne słuchanie, poprawne budowanie wypowiedzi, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych emocji
  • zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby
  • kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej, wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy
  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, reagowanie na zmianę tempa granej muzyki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań

Od pomysłu aż po dach

  • zapoznanie z pojęciem współpraca, uzmysławianie wartości domu, rozwijanie zdolności artykulacyjnych, doskonalenie umiejętności współpracy
  • rozwijanie umiejętności językowych i motoryki małej, wdrażanie do zgodnej współpracy
  • poznanie domów niektórych zwierząt, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów i przeliczania, kształtowanie szacunku dla zwierząt
  • uwrażliwianie na muzykę klasyczną, rozwijanie motoryki małej, wdrażanie dzieci do uczestnictwa w zabawach ruchowych przy muzyce
  • utrwalenie informacji o domach ludzi i zwierząt, rozwijanie percepcji słuchowej i zdolności manualnych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej

Święto Rodziny

  • poznanie piosenki „Nie chcę cię znać”, utrwalanie nazw emocji, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i budowania poprawnych wypowiedzi, kształtowanie postawy szacunku
    i życzliwości dla innych
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo, rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do pomagania członkom rodziny
  • nauka piosenek i tańców na festyn rodzinny, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie tolerancji dla innych upodobań, rozwijanie obszaru ruchowego
  • utrwalenie wiadomości na temat rodziny i jej członków, kształtowanie sprawności ruchowej i umiejętności sensorycznych, rozwijanie umiejętności obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi prezentami i czerpania z tego radości
Idź do oryginalnego materiału