ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – MARZEC 2025

ppw.edu.pl 1 miesiąc temu

TEMATY KOMPLEKSOWE MARZEC:

I Razem możemy więcej! (03.O3.2025 – 07.03.2025)

II W dawnych czasach (10.03.2025 – 14.03.2025)

III Marcowa pogoda (17.03.2025 – 21.03.2025)

III W wiosennym ogrodzie (24.03.2025 – 28.03.2025)

Tydzień I – Razem możemy więcej! – (03.O3.2025 – 07.03.2025)

  • promowanie aktywnego słuchania i zrozumienia perspektywy innych osób, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, zachęcanie do pomagania innym,
  • wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń, planów na przyszłość, zachęcanie do zadawania pytań i szukania informacji o zawodach, uczenie, iż wszystkie zawody są ważne
    i potrzebne,
  • zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków, rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych wzorów, zachęcanie do współpracy i dzielenia się materiałami,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt, rozwijanie umiejętności obserwacji zwierząt i opisywania sytuacji, w których współpracują, zachęcanie do dzielenie się informacjami o zwierzętach z innymi osobami,
  • zachęcanie dzieci do wykonywania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności współpracy w trakcie zabaw, pomaganie dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami, które napotka w trakcie zabaw.

Tydzień II – W dawnych czasach (10.03.2025 – 14.03.2025)

  • rozwijanie rozumienia różnic między teraźniejszością a przeszłością, poznanie zawodów: archeolog i paleontolog, kształtowanie szacunku do różnych kultur
    i tradycji,
  • rozwijanie słownictwa związanego z dinozaurami, rozwijanie umiejętności komunikacji werbalnej, zachęcanie do aktywności badawczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, wprowadzenie trójkąta, kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi,
  • rozwijanie wiedzy na temat epoki lodowcowej i pradawnych zwierząt, kształtowanie umiejętności opisu różnych zwierząt, promowanie zainteresowania historią i przyrodą planety,
  • rozwijanie zainteresowania sztuką, kształtowanie wyobraźni i kreatywności
    w procesie tworzenia, zachęcanie do szacunku i doceniania piękna.

Tydzień III – Marcowa pogoda (17.03.2025 – 21.03.2025)

  • nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, utrwalanie nazw części garderoby, poszerzanie słownictwa, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pogody,
  • zapoznanie z przysłowiem: W marcu jak w garncu, rozwijanie świadomości występowania różnych zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności analizy
    i syntezy sylabowej, poszerzanie słownictwa, rozwijanie postawy badacza,
  • utrwalanie nazw części ciała, utrwalenie umiejętności klasyfikowania odzieży ze względu na warunki atmosferyczne, rozwijanie umiejętności przeliczania, czerpanie euforii ze wspólnej zabawy z rówieśnikami,
  • wzbogacenie wiedzy na temat oznak wiosny, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt
    i roślin, kształtowanie samodzielności podczas pracy i zabawy,
  • rozwijanie ekspresji muzycznej, doskonalenie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności stosowania się do zasad w zabawie i pracy.

Tydzień IV – W wiosennym ogrodzie (24.03.2025 – 28.03.2025)

  • poszerzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i odróżniania warzyw od owoców, kształtowanie umiejętności rozpoznawania
    i nazywania emocji,
  • poszerzanie wiedzy na cebulek jadalnych i kwiatowych, doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, doskonalenie umiejętności współpracy,
  • utrwalanie wiadomości na temat budowy roślin, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni oraz przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności stosowania się do zasad i czekania na swoją kolej,
  • wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin, rozwijanie logicznego myślenia, skupienia i koncentracji oraz postawy czerpania euforii w kontakcie z naturą,
  • rozwijanie zmysłów, ekspresji muzycznej oraz plastycznej, doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie samodzielności podczas zabawy i pracy.

Uczymy się piosenki:

„Przyszła do nas wiosna” – sł. i muz. Joanna Bernat

Przyszła do nas wiosna
piękna i radosna.
Tupu, tupu, tup, tup, tup!
Przyszła do nas wiosna.
Tupu, tupu! (×2)
Tup, tup, tup!
Słonkiem jasno świeci,
śmieje się do dzieci.
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!
Śmieje się do dzieci.
Ha, ha, ha, ha! (×2)
Ha, ha, ha!

Czasem, gdy się gniewa,
burzą huczy z nieba.
Bum, bum, (×2)
bum, bum, bum!
Burzą huczy z nieba.
Bum, bum, bum, bum! (×2)
Bum, bum, bum!
Innym razem jeszcze
kapie cicho deszczem.
Kapu, kapu, kap, kap, kap!
Kapie cicho deszczem.
Kapu, kapu! (×2)
Kap, kap, kap

Idź do oryginalnego materiału