Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – marzec 2025

ppw.edu.pl 19 godzin temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I MROŹNE KRAINY (03.03.2025 – 07.03.2025)

II SZTUKA WOKÓŁ NAS (10.03.2025 – 14.03.2025)

III WIOSNO, GDZIE JESTEŚ ? (17.03.2025 -21.03.2025)

IV ŚWIAT SIĘ ZMIENIA (24.03.2025 – 28.03.2025)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I MROŹNE KRAINY (03.03.2025 – 07.03.2025)

  • wykonuje prace plastyczne z papieru, zwraca uwagę na precyzyjne składanie, zaginanie;
  • dokonuje oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnosi się do kodeksu norm zachowania;
  • prawidłowo reaguje na zauważone zagrożenia lub wyrządzoną krzywdę zwierzętom;
  • dostrzega wpływ działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne;
  • zwraca uwagę na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności;
  • dostrzega związki przyczynowo – skutkowe, schematy podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających adekwatności materiałów;
  • dokonuje analizy i syntezy prostych fonetycznie słów, kształtuje umiejętność analizy i syntezy głoskowej wyrazów;
  • poznaje znak graficzny liter „n”, „N”, wykazuje zainteresowanie czytaniem oraz poznawaniem liter;
  • poszerza zakres liczenia liczebnikami głównymi oraz poznaje i stosuje zapis cyfrowy liczb od „0” do „8”;
  • doskonali umiejętność ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowywania, np. graficzne łączenie liniami;

II SZTUKA WOKÓŁ NAS (10.03.2025 – 14.03.2025)

  • doskonali umiejętność prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego;
  • stara się szanować odmienne opinie;
  • rozwija wyobraźnię poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzega jej piękno oraz rodzaje, uczy się należnego im szacunku;
  • rozwija uzdolnienia i zainteresowania artystyczne oraz wrodzone możliwości twórcze;
  • doskonali umiejętność liczenia na miarę swoich możliwości;
  • wzbogaca słownik czynny i bierny związany z dana tematyką;
  • utrwala nazwy kolorów podstawowych oraz pochodnych;
  • doskonali umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami, po kolei i nieprzeszkadzania innym;
  • rozwija zainteresowania muzyka klasyczna, podejmuje próby tworzenia akompaniamentu do znanych utworów;
  • poznaje litery („w”), bierze udział w zabawach i grach utrwalających ich znajomość;
  • rozwija zainteresowania czytaniem, próbuje odczytywać wyrazy do globalnego czytania;

III WIOSNO, GDZIE JESTEŚ ? (17.03.2025 – 21.03.2025)

  • właściwie dobiera ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych;
  • kultywuje zwyczaje i tradycje regionalne oraz rodzinne;
  • odpowiedzialnie wypełnia powierzone obowiązki i realizuje podjęte działania;
  • wykazuje zainteresowanie poznawaniem liter „c”, „C”;
  • kształtuje aktywna postawę podczas zajęć: stawia pytania, udziela odpowiedzi;
  • wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuka ludową, wyobraźnią, fantazją;
  • doskonali umiejętność wykorzystywania znanych piktogramów do kodowani informacji;
  • prowadzi obserwacje, doświadczenia i eksperymenty zmierzające do dostrzegania skutków wykonywanych czynności;
  • doskonali umiejętność ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy;
  • prowadzi kalendarz pogody z zaznaczaniem pór roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia,
  • dostrzega następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługuje się pojęciami dotyczącymi czasu;
  • utrwala i wzbogaca słownictwo służące do opisywania warunków pogodowych;

IV ŚWIAT SIĘ ZMIENIA (24.03.2025 – 28.03.2025)

  • tworzy konstrukcje płaskie i przestrzenne oraz kompozycje z różnych materiałów;
  • interesuje się osiągnięciami w dziedzinie wynalazków;
  • dostrzega związki przyczynowo – skutkowe;
  • dąży do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz informacji;
  • pod pełną kontrolą dorosłych i w ograniczonym zakresie korzysta z Internetu i gier komputerowych;
  • poznaje litery drukowane małe i wielkie: „z”, „Z”;
  • uczestniczy w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiada o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach;
  • rozwija kreatywność i wyobraźnię przez łączenie technik plastycznych;
  • doskonali umiejętność zespołowego wykonywania prac plastycznych, plakatów, sprawnie klasyfikuje przedmioty, obrazki ze względu na cechy jakościowe;
  • racjonalnie gospodaruje materiałami;
  • określa wyniki dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Maszeruje wiosna”

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

Ref.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergoczą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go

w górę wznosi zielenieje świat !

2.Nosi wiosna dżinsową

kurteczkę, na ramieniu

pewnie żuje gumę i robi

balony a z nich każdy jest zielony.

3.Wiosno, wiosno

nie zapomnij o nas

każda trawka chce

być już zielona.

gdybyś zapomniała inną

drogą poszła

zima by została mroźna.

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Idzie wiosna”

Wiosna jest już całkiem blisko.

Idzie z koszem i z walizką.

A z koszyka i z walizki

wyglądają świeże listki.

I wystawia nos tulipan,

ciągle Wiosnę o coś pyta.

Nie nudź! – mówi Wiosna krótko.

Zaraz znajdziesz się w ogródku!

Wiosenne okrzyki:

Zimę, zimę żegnamy, wiosnę, wiosnę witamy!!!!!

Marzannę przegonimy, wiośnie się pokłonimy.!!!!

Marzanno, Marzanno, Ty zimowa panno,

Zimę tu żegnamy- Ciebie przeganiamy!

Idź do oryginalnego materiału