TEMATY KOMPLEKSOWE:
I MROŹNE KRAINY (03.03.2025 – 07.03.2025)
II SZTUKA WOKÓŁ NAS (10.03.2025 – 14.03.2025)
III WIOSNO, GDZIE JESTEŚ ? (17.03.2025 -21.03.2025)
IV ŚWIAT SIĘ ZMIENIA (24.03.2025 – 28.03.2025)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I MROŹNE KRAINY (03.03.2025 – 07.03.2025)
- wykonuje prace plastyczne z papieru, zwraca uwagę na precyzyjne składanie, zaginanie;
- dokonuje oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnosi się do kodeksu norm zachowania;
- prawidłowo reaguje na zauważone zagrożenia lub wyrządzoną krzywdę zwierzętom;
- dostrzega wpływ działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne;
- zwraca uwagę na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności;
- dostrzega związki przyczynowo – skutkowe, schematy podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających adekwatności materiałów;
- dokonuje analizy i syntezy prostych fonetycznie słów, kształtuje umiejętność analizy i syntezy głoskowej wyrazów;
- poznaje znak graficzny liter „n”, „N”, wykazuje zainteresowanie czytaniem oraz poznawaniem liter;
- poszerza zakres liczenia liczebnikami głównymi oraz poznaje i stosuje zapis cyfrowy liczb od „0” do „8”;
- doskonali umiejętność ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowywania, np. graficzne łączenie liniami;
II SZTUKA WOKÓŁ NAS (10.03.2025 – 14.03.2025)
- doskonali umiejętność prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego;
- stara się szanować odmienne opinie;
- rozwija wyobraźnię poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzega jej piękno oraz rodzaje, uczy się należnego im szacunku;
- rozwija uzdolnienia i zainteresowania artystyczne oraz wrodzone możliwości twórcze;
- doskonali umiejętność liczenia na miarę swoich możliwości;
- wzbogaca słownik czynny i bierny związany z dana tematyką;
- utrwala nazwy kolorów podstawowych oraz pochodnych;
- doskonali umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami, po kolei i nieprzeszkadzania innym;
- rozwija zainteresowania muzyka klasyczna, podejmuje próby tworzenia akompaniamentu do znanych utworów;
- poznaje litery („w”), bierze udział w zabawach i grach utrwalających ich znajomość;
- rozwija zainteresowania czytaniem, próbuje odczytywać wyrazy do globalnego czytania;
III WIOSNO, GDZIE JESTEŚ ? (17.03.2025 – 21.03.2025)
- właściwie dobiera ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych;
- kultywuje zwyczaje i tradycje regionalne oraz rodzinne;
- odpowiedzialnie wypełnia powierzone obowiązki i realizuje podjęte działania;
- wykazuje zainteresowanie poznawaniem liter „c”, „C”;
- kształtuje aktywna postawę podczas zajęć: stawia pytania, udziela odpowiedzi;
- wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuka ludową, wyobraźnią, fantazją;
- doskonali umiejętność wykorzystywania znanych piktogramów do kodowani informacji;
- prowadzi obserwacje, doświadczenia i eksperymenty zmierzające do dostrzegania skutków wykonywanych czynności;
- doskonali umiejętność ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy;
- prowadzi kalendarz pogody z zaznaczaniem pór roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia,
- dostrzega następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługuje się pojęciami dotyczącymi czasu;
- utrwala i wzbogaca słownictwo służące do opisywania warunków pogodowych;
IV ŚWIAT SIĘ ZMIENIA (24.03.2025 – 28.03.2025)
- tworzy konstrukcje płaskie i przestrzenne oraz kompozycje z różnych materiałów;
- interesuje się osiągnięciami w dziedzinie wynalazków;
- dostrzega związki przyczynowo – skutkowe;
- dąży do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz informacji;
- pod pełną kontrolą dorosłych i w ograniczonym zakresie korzysta z Internetu i gier komputerowych;
- poznaje litery drukowane małe i wielkie: „z”, „Z”;
- uczestniczy w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiada o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach;
- rozwija kreatywność i wyobraźnię przez łączenie technik plastycznych;
- doskonali umiejętność zespołowego wykonywania prac plastycznych, plakatów, sprawnie klasyfikuje przedmioty, obrazki ze względu na cechy jakościowe;
- racjonalnie gospodaruje materiałami;
- określa wyniki dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Maszeruje wiosna”
1.Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi zielenieje świat !
2.Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
3.Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Idzie wiosna”
Wiosna jest już całkiem blisko.
Idzie z koszem i z walizką.
A z koszyka i z walizki
wyglądają świeże listki.
I wystawia nos tulipan,
ciągle Wiosnę o coś pyta.
Nie nudź! – mówi Wiosna krótko.
Zaraz znajdziesz się w ogródku!
Wiosenne okrzyki:
Zimę, zimę żegnamy, wiosnę, wiosnę witamy!!!!!
Marzannę przegonimy, wiośnie się pokłonimy.!!!!
Marzanno, Marzanno, Ty zimowa panno,
Zimę tu żegnamy- Ciebie przeganiamy!