ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA GRUPY III
- JESIEŃ W SADZIE
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie, wdrażanie do poszanowania roślin i zwierząt
- poznanie litery O, o, poszerzenie wiedzy o owocach i ich cechach
- poznanie niektórych nazw drzew owocowych, poznanie cyfry 1, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności przeliczania
- poznanie treści nowej piosenki, kształtowanie wrażliwości muzycznej, wdrażanie zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
- Poznanie niektórycb sposobów utrwalania żywności, kształcenie zmysłów, stosowanie się do instrukcji słownej i obrazkowej
- JESIEŃ W OGRODZIE
- rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
- rozpoznawanie i układanie litery a, A, rozwijanie analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie, rozwijanie umiejętności współpracy
- rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin
- poznanie niektórych warzyw i ich adekwatności, tworzenie zbiorów, przeliczanie, rozumienie pojęcia „wstyd”
- rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej
- JESIENNY KRAJOBRAZ
- odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząT
- poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej, rozwijanie umiejętności pracy w parach, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własną pracę i umiejętności sprawdzania zadania
- rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie sprawności manualnej
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci
- utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
- DESZCZOWA POGODA
- przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności określania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii
- wprowadzenie litery e, E, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
- rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3, poznanie niektórych adekwatności wody
- utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego
- utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa
“Jesień w słoiku”
Dojrzewały w sadzie gruszki, śliwki, jabłka i porzeczki.
Słońce im barwiło brzuszki. Teraz proszę do siateczki!
Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!
Jesień zamknę dziś w słoiku.
W kompociku i dżemiku, w słodziutkim słoiku.
Czeka dynia i kabaczek,
pomidorek i papryka.
Zaraz wszystkie was wypatrzę.
Zapraszamy do słoika!
Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…
Tyle słojów, nie do wiary!
Pod ciężarem półka gnie się.
To nie bajka, to nie czary!
Do spiżarni przyszła jesień!
Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…