Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik – Wesołe Nutki

pr9.pl 3 tygodni temu

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA GRUPY III

  1. JESIEŃ W SADZIE
  • poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie, wdrażanie do poszanowania roślin i zwierząt
  • poznanie litery O, o, poszerzenie wiedzy o owocach i ich cechach
  • poznanie niektórych nazw drzew owocowych, poznanie cyfry 1, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności przeliczania
  • poznanie treści nowej piosenki, kształtowanie wrażliwości muzycznej, wdrażanie zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
  • Poznanie niektórycb sposobów utrwalania żywności, kształcenie zmysłów, stosowanie się do instrukcji słownej i obrazkowej
  1. JESIEŃ W OGRODZIE
  • rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
  • rozpoznawanie i układanie litery a, A, rozwijanie analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie, rozwijanie umiejętności współpracy
  • rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin
  • poznanie niektórych warzyw i ich adekwatności, tworzenie zbiorów, przeliczanie, rozumienie pojęcia „wstyd”
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej
  1. JESIENNY KRAJOBRAZ
  • odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząT
  • poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej, rozwijanie umiejętności pracy w parach, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własną pracę i umiejętności sprawdzania zadania
  • rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie sprawności manualnej
  • utrwalenie informacji o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci
  • utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
  1. DESZCZOWA POGODA
  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności określania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii
  • wprowadzenie litery e, E, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
  • rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3, poznanie niektórych adekwatności wody
  • utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa

“Jesień w słoiku”

Dojrzewały w sadzie gruszki, śliwki, jabłka i porzeczki.

Słońce im barwiło brzuszki. Teraz proszę do siateczki!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!

Jesień zamknę dziś w słoiku.

W kompociku i dżemiku, w słodziutkim słoiku.

Czeka dynia i kabaczek,

pomidorek i papryka.

Zaraz wszystkie was wypatrzę.

Zapraszamy do słoika!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

Tyle słojów, nie do wiary!

Pod ciężarem półka gnie się.

To nie bajka, to nie czary!

Do spiżarni przyszła jesień!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

Idź do oryginalnego materiału