Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – październik

ppw.edu.pl 1 miesiąc temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I ZACZAROWANA JESIEŃ (30.09.2024 – 4.10.2024)

II JAK DOBRZE BYĆ RAZEM (07.10.2024 – 11.10.2024)

III W KORONACH DRZEW (14.10.2024 – 18.10.2024)

IV JESIENNE KOŁYSANKI (21.10.2024 – 25.10.2024)

V KRAINA BEZPIECZEŃSTWA (28.10.2024 – 1.11.2024)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I ZACZAROWANA JESIEŃ (30.09.2024 – 4.10.2024)

  • rozwija wrażliwość zmysłową;
  • rozpoznaje i określa smaki, identyfikuje smak z owocem;
  • identyfikuje zapis cyfry „2”;
  • utrwala znaczenie pojęcia „para” ;
  • przekłada jedne schematy rytmiczne na inne;
  • interesuje się literą „M,m”;
  • poznaje znaczenie słowa „mandala”, układa jesienną mandalę;
  • klasyfikuje przedmioty według wskazanego kryterium, tworzy zbiory;
  • tworzy i układa matematyczne rytmy;
  • wzbogaca wiedze na temat warzyw i owoców;
  • wyodrębnia części jadalne warzyw:

II JAK DOBRZE BYĆ RAZEM (07.10.2024 – 11.10.2024)

  • uczestniczy w zabawach ruchowych oraz gimnastycznych;
  • kształtuje prawidłowy chwyt dłoni;
  • wskazuje ważne wartości;
  • rozumie, czym jest szacunek, przyjaźń i dlaczego jest to tak ważne w odniesieniu do siebie i innych;
  • doskonali umiejętność samooceny, oceny zachowania i postaw innych z zastosowaniem adekwatnych określeń;
  • interesuje się literami „e, E”;
  • przelicza i interesuje się liczbą 3;
  • uważnie słucha tekstów literackich i analizuje ich treść;
  • wyraża swoje rozumienie świata w sposób werbalny i niewerbalny;
  • wypowiada się na interesujące tematy budując poprawne wypowiedzi słowne;
  • doskonali kompetencje matematyczne: orientację w schemacie ciała i w przestrzeni, rozpoznaje figury geometryczne, przelicza elementy w zbiorze;

III W KORONACH DRZEW (14.10.2024 – 18.10.2024)

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne;
  • uwrażliwia się na piękno przyrody;
  • rozwija wrażliwość zmysłową;
  • doskonali sprawność grafomotoryczną;
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i zjawiska charakterystyczne dla jesieni;
  • wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat mieszkańców drzew;
  • prowadzi obserwacje przyrodnicze dzięki lupy;
  • rozpoznaje wybrane gatunki drzew (liście i ich owoce);
  • ćwiczy motorykę małą podczas wykonywania prac plastycznych;
  • wykonuje proste obliczenia na materiale konkretnym, szacuje „na oko”;
  • interesuje się literą „l, L”;

IV JESIENNE KOŁYSANKI (21.10.2024 – 25.10.2024)

  • wykonuje różne formy ruchu: równoważne, rzutne, z czworakowaniem;
  • określa zasady fair play;
  • dostrzega wartość współpracy;
  • poszerza i zdobywa wiedzę na temat otaczającej przyrody, poznaje wygląd, zwyczaje i sposoby odżywiania zwierząt leśnych;
  • doskonali analizę i syntezę sylabową;
  • kształtuje kompetencję matematyczne w zakresie klasyfikacji, przeliczania elementów, odtwarzania układów przedmiotów i wychwytywania rytmów;
  • eksperymentuje rytmem i dźwiękiem;
  • wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych;
  • interesuje się literami („i, I”);
  • wysłuchuje głoski w nagłosie;

V KRAINA BEZPIECZEŃSTWA (28.10.2024 – 01.11.2024)

  • wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu;
  • stara się pokojowo rozwiązywać konflikty i dochodzić do kompromisów;
  • wyjaśnia pojęcie „bezpieczeństwa”;
  • wskazuje sytuacje, w których dziecko czuje się bezpiecznie;
  • zna numery alarmowe i rozpoznaje sytuacje, w których dziecko powinno je zastosować;
  • zna zawody związane z bezpieczeństwem i dostrzega ich rolę;
  • zna wybrane zasady ruchu drogowego, stosuje zasady bezpieczeństwa;
  • doskonali umiejętność odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym;
  • doskonali analizę i syntezę słuchową wyrazów;
  • utrwala znajomość swojego adresu, jest świadome w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać;
  • zna cyfrę 4, tworzy zbiory równoliczne, przelicza;
  • kreśli szlaczki;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Deszczowy dzień!”

  1. To się jesienią przytrafić może:

chmury są dzisiaj w kiepskim humorze.

Liście na drzewach przenika dreszcz,

co z tego będzie? Oj, chyba deszcz!

Ref. Pada, pada, deszczyk pada

kap, kap, kapu, kap!

Mokry kasztan z drzewa spada:

stuk, puk, klap! BIS

  1. Ptakom na drzewach przemokły piórka,

z dziupli wygląda smutna wiewiórka,

lisek ogonem wyciera nos,

razem wzdychają: „Cóż, taki los…”

Ref. Pada, pada, deszczyk pada…

  1. I tylko grzybek kropelki łapie,

cieszy się z tego, iż deszczyk kapie,

słucha jak szumi jesienny las,

i gwałtownie rośnie przez cały czas.

Ref. Pada, pada, deszczyk pada…

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Październik”

W październiku, w październiku
Jabłek w sadzie jest bez liku,
Takie słodkie i rumiane
Wśród gałęzi pochowane

W październiku, w październiku
Grzybów w lesie jest bez liku,
Tu pod świerkiem, tam pod sosną
Piękne grzyby sobie rosną.

W październiku, w październiku
Złotych liści jest bez liku,
Złote liście i kasztany…
Zrobię bukiet z nich dla mamy.

Idź do oryginalnego materiału