TEMATY KOMPLEKSOWE:
I ZACZAROWANA JESIEŃ (30.09.2024 – 4.10.2024)
II JAK DOBRZE BYĆ RAZEM (07.10.2024 – 11.10.2024)
III W KORONACH DRZEW (14.10.2024 – 18.10.2024)
IV JESIENNE KOŁYSANKI (21.10.2024 – 25.10.2024)
V KRAINA BEZPIECZEŃSTWA (28.10.2024 – 1.11.2024)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I ZACZAROWANA JESIEŃ (30.09.2024 – 4.10.2024)
- rozwija wrażliwość zmysłową;
- rozpoznaje i określa smaki, identyfikuje smak z owocem;
- identyfikuje zapis cyfry „2”;
- utrwala znaczenie pojęcia „para” ;
- przekłada jedne schematy rytmiczne na inne;
- interesuje się literą „M,m”;
- poznaje znaczenie słowa „mandala”, układa jesienną mandalę;
- klasyfikuje przedmioty według wskazanego kryterium, tworzy zbiory;
- tworzy i układa matematyczne rytmy;
- wzbogaca wiedze na temat warzyw i owoców;
- wyodrębnia części jadalne warzyw:
II JAK DOBRZE BYĆ RAZEM (07.10.2024 – 11.10.2024)
- uczestniczy w zabawach ruchowych oraz gimnastycznych;
- kształtuje prawidłowy chwyt dłoni;
- wskazuje ważne wartości;
- rozumie, czym jest szacunek, przyjaźń i dlaczego jest to tak ważne w odniesieniu do siebie i innych;
- doskonali umiejętność samooceny, oceny zachowania i postaw innych z zastosowaniem adekwatnych określeń;
- interesuje się literami „e, E”;
- przelicza i interesuje się liczbą 3;
- uważnie słucha tekstów literackich i analizuje ich treść;
- wyraża swoje rozumienie świata w sposób werbalny i niewerbalny;
- wypowiada się na interesujące tematy budując poprawne wypowiedzi słowne;
- doskonali kompetencje matematyczne: orientację w schemacie ciała i w przestrzeni, rozpoznaje figury geometryczne, przelicza elementy w zbiorze;
III W KORONACH DRZEW (14.10.2024 – 18.10.2024)
- inicjuje zabawy konstrukcyjne;
- uwrażliwia się na piękno przyrody;
- rozwija wrażliwość zmysłową;
- doskonali sprawność grafomotoryczną;
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i zjawiska charakterystyczne dla jesieni;
- wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat mieszkańców drzew;
- prowadzi obserwacje przyrodnicze dzięki lupy;
- rozpoznaje wybrane gatunki drzew (liście i ich owoce);
- ćwiczy motorykę małą podczas wykonywania prac plastycznych;
- wykonuje proste obliczenia na materiale konkretnym, szacuje „na oko”;
- interesuje się literą „l, L”;
IV JESIENNE KOŁYSANKI (21.10.2024 – 25.10.2024)
- wykonuje różne formy ruchu: równoważne, rzutne, z czworakowaniem;
- określa zasady fair play;
- dostrzega wartość współpracy;
- poszerza i zdobywa wiedzę na temat otaczającej przyrody, poznaje wygląd, zwyczaje i sposoby odżywiania zwierząt leśnych;
- doskonali analizę i syntezę sylabową;
- kształtuje kompetencję matematyczne w zakresie klasyfikacji, przeliczania elementów, odtwarzania układów przedmiotów i wychwytywania rytmów;
- eksperymentuje rytmem i dźwiękiem;
- wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych;
- interesuje się literami („i, I”);
- wysłuchuje głoski w nagłosie;
V KRAINA BEZPIECZEŃSTWA (28.10.2024 – 01.11.2024)
- wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu;
- stara się pokojowo rozwiązywać konflikty i dochodzić do kompromisów;
- wyjaśnia pojęcie „bezpieczeństwa”;
- wskazuje sytuacje, w których dziecko czuje się bezpiecznie;
- zna numery alarmowe i rozpoznaje sytuacje, w których dziecko powinno je zastosować;
- zna zawody związane z bezpieczeństwem i dostrzega ich rolę;
- zna wybrane zasady ruchu drogowego, stosuje zasady bezpieczeństwa;
- doskonali umiejętność odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym;
- doskonali analizę i syntezę słuchową wyrazów;
- utrwala znajomość swojego adresu, jest świadome w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać;
- zna cyfrę 4, tworzy zbiory równoliczne, przelicza;
- kreśli szlaczki;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Deszczowy dzień!”
- To się jesienią przytrafić może:
chmury są dzisiaj w kiepskim humorze.
Liście na drzewach przenika dreszcz,
co z tego będzie? Oj, chyba deszcz!
Ref. Pada, pada, deszczyk pada
kap, kap, kapu, kap!
Mokry kasztan z drzewa spada:
stuk, puk, klap! BIS
- Ptakom na drzewach przemokły piórka,
z dziupli wygląda smutna wiewiórka,
lisek ogonem wyciera nos,
razem wzdychają: „Cóż, taki los…”
Ref. Pada, pada, deszczyk pada…
- I tylko grzybek kropelki łapie,
cieszy się z tego, iż deszczyk kapie,
słucha jak szumi jesienny las,
i gwałtownie rośnie przez cały czas.
Ref. Pada, pada, deszczyk pada…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Październik”
W październiku, w październiku
Jabłek w sadzie jest bez liku,
Takie słodkie i rumiane
Wśród gałęzi pochowane
W październiku, w październiku
Grzybów w lesie jest bez liku,
Tu pod świerkiem, tam pod sosną
Piękne grzyby sobie rosną.
W październiku, w październiku
Złotych liści jest bez liku,
Złote liście i kasztany…
Zrobię bukiet z nich dla mamy.