TEMATY KOMPLEKSOWE:
I ZNOWU RAZEM (2.09.2024 – 6.09.2024)
II Z LATAWCEM W PRZEDSZKOLU (09.09.2024 – 13.09.2024)
III ŻEGNAMY LATO (16.09.2024 – 20.09.2024)
IV ZIEMIA – NASZA PLANETA (23.09.2024 – 27.09.2024)
OCZEKIWANE OSIAGNIĘCIA DZIECKA:
I ZNOWU RAZEM (2.09.2024 – 6.09.2024)
- Integruje się z grupą;
- współpracuje z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
- stosuje zwroty grzecznościowe;
- poznaje zasady regulujące współżycie w grupie i wie, iż trzeba ich przestrzegać ;
- nazywa i rozpoznaje wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętnie wyciąga wnioski;
- prezentuje swoją osobę na forum grupy;
- poznaje obowiązki dyżurnego;
- klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy, tworzy grupy pasujących do siebie przedmiotów;
II Z LATAWCEM W PRZEDSZKOLU (09.09.2024 – 13.09.2024)
- kształtuje umiejętność prawidłowego posługiwania się nożyczkami;
- nawiązuje pozytywne relacje rówieśnicze;
- określa położenie latawca względem siebie i innych;
- odtwarza schemat rytmiczny, eksperymentuje rytmem;
- posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych;
- wzbogaca słownictwo związane z tematyką;
- rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów według ich cech;
- kształtuje umiejętność tworzenia zbiorów;
- interesuje się literami („o”);
- interesuje się zabawami badawczymi;
- doskonali sprawność grafomotoryczną;
- odczytuje informację przedstawioną symbolicznie;
III ŻEGNAMY LATO (16.09.2024 – 20.09.2024)
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego;
- bierze udział w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu;
- określa położenie kartki papieru względem siebie i innych;
- wzbogaca wiedzę na temat pisania listów;
- dostrzega piękno wakacyjnych krajobrazów;
- wskazuje zjawiska przyrodnicze związane z odejściem lata;
- wykazuje zainteresowanie mapą podczas zabaw;
- odczytuje informacje przedstawione symbolicznie;
- interesuje się literami („a”);
IV ZIEMIA NASZA PLANETA (23.09.2024 – 27.09.2024)
- doskonali percepcję wzrokową i słuchową;
- dostrzega problem ekologiczny naszej planety;
- wskazuje sposoby radzenia sobie z zagrożeniami naszej planety;
- zdobywa wiedzę o naszej planecie;
- rozumie znaczenie słowa „odkrywca”;
- wzbogaca wiedzę na temat życia pradawnych ludzi;
- wzbogaca wiedzę na temat rodzaju wód i ich różnorodności;
- wzbogaca wiedzę na temat lądów;
- poznaje kontynenty i części świata na mapie;
- interesuje się literami („t”);
- stosuje liczebniki porządkowe;
- bierze czynny udział w zabawach badawczych;
- okazuje zainteresowanie obrazem graficznym cyfry „1”;
- opowiada o uczuciach towarzyszących odkrywaniu świata;
- wskazuje zjawiska przyrodnicze związane z odejściem la
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Przedszkolaki to my!”
- 1. Kiedy wchodzimy do przedszkola
Pani z uśmiechem wita nas:
Dzień dobry, dzieci! Dzień dobry, pani!
Razem spędzimy miło czas!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale,
tu uczymy się i poznajemy świat,
tu szukamy drogi do krainy marzeń
i z książkami jesteśmy za pan brat!
Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,
i bawimy się wesoło: ja i ty,
więc z euforią wszyscy razem zaśpiewajmy:
– Przedszkolaki to my!
- 2. Czeka nas tutaj przygód wiele,
miło spędzimy cały dzień.
W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,
w domu niech siedzi sobie leń!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
- 3. Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,
lubimy razem w piłkę grać.
Chętnie dzielimy się zabawkami,
i potrafimy o nie dbać.
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Co potrafi czterolatek”
Co potrafi czterolatek,
But zawiązać, podlać kwiatek,
Z klocków wybudować wieżę,
Skakać, jeździć na rowerze,
Klaskać, tańczyć i malować,
Pięknie prosić i dziękować.