Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – wrzesień 2024

ppw.edu.pl 2 miesięcy temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I ZNOWU RAZEM (2.09.2024 – 6.09.2024)

II Z LATAWCEM W PRZEDSZKOLU (09.09.2024 – 13.09.2024)

III ŻEGNAMY LATO (16.09.2024 – 20.09.2024)

IV ZIEMIA – NASZA PLANETA (23.09.2024 – 27.09.2024)

OCZEKIWANE OSIAGNIĘCIA DZIECKA:

I ZNOWU RAZEM (2.09.2024 – 6.09.2024)

  • Integruje się z grupą;
  • współpracuje z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
  • stosuje zwroty grzecznościowe;
  • poznaje zasady regulujące współżycie w grupie i wie, iż trzeba ich przestrzegać ;
  • nazywa i rozpoznaje wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętnie wyciąga wnioski;
  • prezentuje swoją osobę na forum grupy;
  • poznaje obowiązki dyżurnego;
  • klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy, tworzy grupy pasujących do siebie przedmiotów;

II Z LATAWCEM W PRZEDSZKOLU (09.09.2024 – 13.09.2024)

  • kształtuje umiejętność prawidłowego posługiwania się nożyczkami;
  • nawiązuje pozytywne relacje rówieśnicze;
  • określa położenie latawca względem siebie i innych;
  • odtwarza schemat rytmiczny, eksperymentuje rytmem;
  • posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych;
  • wzbogaca słownictwo związane z tematyką;
  • rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów według ich cech;
  • kształtuje umiejętność tworzenia zbiorów;
  • interesuje się literami („o”);
  • interesuje się zabawami badawczymi;
  • doskonali sprawność grafomotoryczną;
  • odczytuje informację przedstawioną symbolicznie;

III ŻEGNAMY LATO (16.09.2024 – 20.09.2024)

  • dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego;
  • bierze udział w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu;
  • określa położenie kartki papieru względem siebie i innych;
  • wzbogaca wiedzę na temat pisania listów;
  • dostrzega piękno wakacyjnych krajobrazów;
  • wskazuje zjawiska przyrodnicze związane z odejściem lata;
  • wykazuje zainteresowanie mapą podczas zabaw;
  • odczytuje informacje przedstawione symbolicznie;
  • interesuje się literami („a”);

IV ZIEMIA NASZA PLANETA (23.09.2024 – 27.09.2024)

  • doskonali percepcję wzrokową i słuchową;
  • dostrzega problem ekologiczny naszej planety;
  • wskazuje sposoby radzenia sobie z zagrożeniami naszej planety;
  • zdobywa wiedzę o naszej planecie;
  • rozumie znaczenie słowa „odkrywca”;
  • wzbogaca wiedzę na temat życia pradawnych ludzi;
  • wzbogaca wiedzę na temat rodzaju wód i ich różnorodności;
  • wzbogaca wiedzę na temat lądów;
  • poznaje kontynenty i części świata na mapie;
  • interesuje się literami („t”);
  • stosuje liczebniki porządkowe;
  • bierze czynny udział w zabawach badawczych;
  • okazuje zainteresowanie obrazem graficznym cyfry „1”;
  • opowiada o uczuciach towarzyszących odkrywaniu świata;
  • wskazuje zjawiska przyrodnicze związane z odejściem la

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Przedszkolaki to my!”

  1. 1. Kiedy wchodzimy do przedszkola

Pani z uśmiechem wita nas:

Dzień dobry, dzieci! Dzień dobry, pani!

Razem spędzimy miło czas!

Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale,

tu uczymy się i poznajemy świat,

tu szukamy drogi do krainy marzeń

i z książkami jesteśmy za pan brat!

Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,

i bawimy się wesoło: ja i ty,

więc z euforią wszyscy razem zaśpiewajmy:

– Przedszkolaki to my!

  1. 2. Czeka nas tutaj przygód wiele,

miło spędzimy cały dzień.

W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,

w domu niech siedzi sobie leń!

Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…

  1. 3. Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,

lubimy razem w piłkę grać.

Chętnie dzielimy się zabawkami,

i potrafimy o nie dbać.

Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Co potrafi czterolatek”

Co potrafi czterolatek,

But zawiązać, podlać kwiatek,

Z klocków wybudować wieżę,

Skakać, jeździć na rowerze,

Klaskać, tańczyć i malować,

Pięknie prosić i dziękować.

Idź do oryginalnego materiału