ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE- WRZESIEŃ

ppw.edu.pl 2 miesięcy temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I. Dzień dobry, przedszkole! (02.09.- 06.09.2024r.)

II. Wakacje się skończyły (09.09.- 13.09.2024r.)

III. Koniec lata w sadzie i w ogrodzie (16.09.- 20.09.2024r.)

IV. Kolorowy park (23.09.-27.09.2024r.)

Tydzień I. Dzień dobry, przedszkole!

Dziecko:

  • integruje się z grupą;
  • rozwija umiejętność dostrzegania i rozumienia sytuacji społecznych;
  • kształtuje postawę odpowiedzialności za siebie (sformułowanie i przyjęcie zasad grupowych);
  • słucha i rozumie czytany tekst literacki;
  • rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat;
  • rozwija słuch fonematyczny;
  • doskonali umiejętności matematyczne;
  • rozwija ekspresję twórczą;
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy;

Tydzień II. Wakacje się skończyły

Dziecko:

  • rozwija koncentrację uwagi;
  • ćwiczy orientację w przestrzeni;
  • utrwala orientację w schemacie własnego ciała;
  • poznaje rodzaje map i ich znaczenie;
  • utrwala wiadomości na temat najważniejszych, najbardziej znanych miejsc w Polsce;
  • rozwija zainteresowania pięknem ojczyzny;
  • rozwija wrażliwość na piękno przyrody;
  • rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe;
  • kształtuje poczucie rytmu oraz koordynacji;
  • rozwija zainteresowania badawcze;
  • ćwiczy umiejętność określania liczebności zbiorów przez szacowanie;
  • dostrzega i rozumie różne sytuacje społeczne;
  • uczy się określania uczuć i rozpoznawania zachowań emocjonalnych;
  • rozwija motorykę dużą;
  • rozwija umiejętność samokontroli i uczenia się;

Tydzień III. Koniec lata w sadzie i w ogrodzie

Dziecko:

  • obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z następstwem pór roku;
  • kształtuje gotowość do nauki czytania i pisania;
  • rozwija umiejętności matematyczne;
  • wykonuje eksperymenty graficzne farbami- zdobywa wiedzę, jak powstaje kolor;
  • współdziała w zespole;
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy;
  • zdobywa wiedzę na temat zdrowego żywienia;
  • rozwija umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych;
  • ćwiczy koncentrację uwagi;
  • doskonali koordynację wzrokowo- ruchową;

Tydzień IV. Kolorowy park

Dziecko:

  • poznaje wartości związane z pojęciem praca;
  • poznaje literę o, O drukowaną i pisaną;
  • ćwiczy analizę i syntezę wzrokową;
  • doskonali umiejętności grafomotoryczne;
  • rozwija sprawność ruchową;
  • rozwija pamięć muzyczną;
  • kształtuje pojęcie liczby 1 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; poznaje cyfrę 1;
  • doskonali sprawność aparatu mowy;
  • rozwija umiejętność obserwacji, badania i posługiwania się symbolami w praktyce;
  • formułuje własne wnioski na podstawie obserwacji, przeprowadzonych badań i zdobytych informacji.

W tym miesiącu nauczymy się piosenki pt. „Kalendarz”

(sł. M. Mazan, muz. P. Pękalski, A. Środa- Pękalska)

1. Lecą kartki z kalendarza,

szu, szu, szu!

Co dzień nowy dzień się zdarza,

fiu, fiu, fiu!

Dni w miesiące się składają,

o, ho, ho!

Kto wie, jak się nazywają?

Kto? Kto? Kto?

Ref.: Pierwszy miesiąc to jest styczeń,

po nim luty, marzec, kwiecień,

maj i czerwiec, lipiec, sierpień,

a po sierpniu wrzesień, wrzesień!

I październik, i listopad,

w którym opadają liście,

potem grudzień i to koniec

kalendarza oczywiście!

2. Lecą kartki z kalendarza,

szu, szu, szu!

Co dzień nowy dzień się zdarza,

fiu, fiu, fiu!

A gdy grudzień się już skończy,

wtedy co?

To kalendarz nowy otwieramy,

bo:

Ref.: Pierwszy miesiąc…

Nauczymy się wierszyka pt. Jesteśmy przedszkolakami

Rączki czyste mamy, grzecznie się witamy.

Zgodnie się bawimy, z nikim nie kłócimy.

Dorosłych słuchamy, po sobie sprzątamy.

Jesteśmy przedszkolakami, więc ubieramy się sami.

Idź do oryginalnego materiału