TEMATY KOMPLEKSOWE:
I. Dzień dobry, przedszkole! (02.09.- 06.09.2024r.)
II. Wakacje się skończyły (09.09.- 13.09.2024r.)
III. Koniec lata w sadzie i w ogrodzie (16.09.- 20.09.2024r.)
IV. Kolorowy park (23.09.-27.09.2024r.)
Tydzień I. Dzień dobry, przedszkole!
Dziecko:
- integruje się z grupą;
- rozwija umiejętność dostrzegania i rozumienia sytuacji społecznych;
- kształtuje postawę odpowiedzialności za siebie (sformułowanie i przyjęcie zasad grupowych);
- słucha i rozumie czytany tekst literacki;
- rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat;
- rozwija słuch fonematyczny;
- doskonali umiejętności matematyczne;
- rozwija ekspresję twórczą;
- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy;
Tydzień II. Wakacje się skończyły
Dziecko:
- rozwija koncentrację uwagi;
- ćwiczy orientację w przestrzeni;
- utrwala orientację w schemacie własnego ciała;
- poznaje rodzaje map i ich znaczenie;
- utrwala wiadomości na temat najważniejszych, najbardziej znanych miejsc w Polsce;
- rozwija zainteresowania pięknem ojczyzny;
- rozwija wrażliwość na piękno przyrody;
- rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe;
- kształtuje poczucie rytmu oraz koordynacji;
- rozwija zainteresowania badawcze;
- ćwiczy umiejętność określania liczebności zbiorów przez szacowanie;
- dostrzega i rozumie różne sytuacje społeczne;
- uczy się określania uczuć i rozpoznawania zachowań emocjonalnych;
- rozwija motorykę dużą;
- rozwija umiejętność samokontroli i uczenia się;
Tydzień III. Koniec lata w sadzie i w ogrodzie
Dziecko:
- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z następstwem pór roku;
- kształtuje gotowość do nauki czytania i pisania;
- rozwija umiejętności matematyczne;
- wykonuje eksperymenty graficzne farbami- zdobywa wiedzę, jak powstaje kolor;
- współdziała w zespole;
- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy;
- zdobywa wiedzę na temat zdrowego żywienia;
- rozwija umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych;
- ćwiczy koncentrację uwagi;
- doskonali koordynację wzrokowo- ruchową;
Tydzień IV. Kolorowy park
Dziecko:
- poznaje wartości związane z pojęciem praca;
- poznaje literę o, O drukowaną i pisaną;
- ćwiczy analizę i syntezę wzrokową;
- doskonali umiejętności grafomotoryczne;
- rozwija sprawność ruchową;
- rozwija pamięć muzyczną;
- kształtuje pojęcie liczby 1 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; poznaje cyfrę 1;
- doskonali sprawność aparatu mowy;
- rozwija umiejętność obserwacji, badania i posługiwania się symbolami w praktyce;
- formułuje własne wnioski na podstawie obserwacji, przeprowadzonych badań i zdobytych informacji.
W tym miesiącu nauczymy się piosenki pt. „Kalendarz”
(sł. M. Mazan, muz. P. Pękalski, A. Środa- Pękalska)
1. Lecą kartki z kalendarza,
szu, szu, szu!
Co dzień nowy dzień się zdarza,
fiu, fiu, fiu!
Dni w miesiące się składają,
o, ho, ho!
Kto wie, jak się nazywają?
Kto? Kto? Kto?
Ref.: Pierwszy miesiąc to jest styczeń,
po nim luty, marzec, kwiecień,
maj i czerwiec, lipiec, sierpień,
a po sierpniu wrzesień, wrzesień!
I październik, i listopad,
w którym opadają liście,
potem grudzień i to koniec
kalendarza oczywiście!
2. Lecą kartki z kalendarza,
szu, szu, szu!
Co dzień nowy dzień się zdarza,
fiu, fiu, fiu!
A gdy grudzień się już skończy,
wtedy co?
To kalendarz nowy otwieramy,
bo:
Ref.: Pierwszy miesiąc…
Nauczymy się wierszyka pt. Jesteśmy przedszkolakami
Rączki czyste mamy, grzecznie się witamy.
Zgodnie się bawimy, z nikim nie kłócimy.
Dorosłych słuchamy, po sobie sprzątamy.
Jesteśmy przedszkolakami, więc ubieramy się sami.