ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA GRUPY II
- JESIEŃ W SADZIE
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poznanie cech tych owoców, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie sprawności manualnej
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania
- poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności osób
- poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności, kształcenie zmysłów wzroku, dotyku, stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej
- JESIEŃ W OGRODZIE
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie orientacji w przestrzeni
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, poszerzanie słownictwa czynnego, tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw, rozwijanie współpracy, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie
- klasyfikowanie, rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej, nauka tworzenia prostej formy tanecznej
- rozpoznawanie i nazywanie części warzyw (skórka, pestki, miąższ)
- JESIENNY KRAJOBRAZ
- odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności
- poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami
- doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego
- utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
- DESZCZOWA POGODA
- przypomnienie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wpro-wadzenie pojęcia „troska”
- poznanie znaczenia słowa szaruga, rozwijanie współpracy w grupie
- ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa
- utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, o deszczowej, jesiennej pogodzie, umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa
“Zbieramy grzybki”
1. Z wielkim koszem idzie jesień po lesie
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?
Ref.: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś
2. Poszukamy żółtych kurek pod sosną
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną
Ref.: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś
3. Muchomora ominiemy z daleka
Niech muchomor na złe muchy tu czeka
Ref.: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś