Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na wrzesień KRASNOLUDKI
- stwarzanie okazji do poznawania imion dzieci w grupie i nawiązywania relacji rówieśniczych, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie umiejętności podawania nazw części ciała, kształtowanie orientacji w schemacie ciała, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie sprawności manualnej, stwarzanie okazji do nawiązywania relacji rówieśniczych
- poznawanie miejsc w sali i wypowiadanie ich nazw, doskonalenie orientacji w schemacie ciała, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie umiejętności przeliczania, zachęcanie do nawiązywania relacji rówieśniczych
- poznanie lub przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu, wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu
- utrwalanie znajomości nazw części ciała, rozwijanie sprawności manualnej, pobudzanie zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie umiejętności współpracy
- zapoznanie z osobami pracującymi w przedszkolu, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, kształtowanie postawy wyrażającej szacunek do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
- poznanie nazw zabawek oraz innych sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw i poszerzenie wiedzy na ich temat, rozwijanie sprawności ruchowej
- poznanie zasad utrzymania higieny ciała, wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci o nazwy przedmiotów używanych w łazience,
- utrwalenie znajomości nazw pomieszczeń przedszkolnych i wiedzy o ich wyposażeniu, utrwalenie informacji o osobach pracujących w przedszkolu, poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie uważności,
- rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem słuchanego utworu, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat, poszerzanie słownictwa o nazwy części ciała, doskonalenie umiejętności współpracy, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie,
- poszerzanie słownictwa o pojęcia: wysoko, nisko, wysoki, niski, rozwijanie umiejętności przeliczania, wydłużanie fazy wydechowej, pogłębianie oddechu, kształtowanie koordynacji ruchowo-słuchowej, rozwijanie sprawności językowej, doskonalenie umiejętności współpracy, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie
- utrwalenie znajomości kolorów, wzbogacanie wiedzy na temat cech wspólnych dzieci w grupie
- wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, rozwijanie umiejętności współpracy, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi w grupie
- przyswojenie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
- poznanie wybranych znaków drogowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, utrwalenie znajomości podstawowych figur geometrycznych,
- wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy