ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE – GRUDZIEŃ – WESOŁE NUTKI

pr9.pl 1 miesiąc temu

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ – GRUPA WESOŁE NUTKI

Wiadomość z daleka

  • zapoznanie z zawodem listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach
  • poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości, poznanie litery „k”, „K”, utrwalenie numeru alarmowego 112, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie słuchu fonematycznego i sprawności manualnej, oswajanie z udzielaniem pomocy przez dzwonienie pod numer alarmowy 112
  • utrwalanie pojęć „duży” i „mały” i wyglądu cyfr, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, liczenia, pracy w grupie, kształtowanie umiejętności odwzorowywania
  • poznanie tradycji związanych z mikołajkami, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów wzroku i dotyku, wzmacnianie poczucia własnej wartości

Zima tuż–tuż…

  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy, doskonalenie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania jej nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dbania o własne zdrowie przez pamiętanie o odpowiednim ubiorze i odpowiedzialnej zabawie
  • zapoznanie z pojęciem „szadzi” i „mgły”, poznanie litery „r”, „R”, rozwijanie słuchu fonematycznego, wyobraźni i umiejętności wypowiadania się, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie świadomego odbioru i oceny dzieł sztuki oraz prac kolegów
  • poznanie cyfry 6, utrwalanie nazw figur geometrycznych, poznanie czynników sprzyjających zjawisku topnienia śniegu, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności pracy w grupie
  • poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, kształcenie poczucia „pulsu”
  • poznanie adekwatności śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej oraz spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków, budowanie wiary we własne siły

Przygotowania do świąt

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności wypowiadania się i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
  • poznanie zwyczajów związanych z Wigilią, utrwalanie poznanych liter drukowanych wielkich i małych, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat, wdrażanie do niesienia pomocy osobom potrzebującym
  • poznanie charakterystycznych potraw wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji i liczenia, rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie umiejętności odwzorowywania, utrwalanie wyglądu cyfry 6, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
  • poznanie piosenki o świątecznej tematyce, rozwijanie poczucia rytmu, tężyzny fizycznej i wrażliwości muzycznej
  • poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych

Hej, kolęda, kolęda

  • poznanie pojęcia „życzliwość”, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
  • czerpanie euforii z obdarowywania innych, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich, rozwijanie wyobraźni plastycznej, zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych, poszerzanie słownictwa z języka angielskiego, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych, uczenie współpracy w małej grupie
  • poznanie historii narodzin Pana Jezusa i wybranej kolędy, utrwalenie słownictwa w języku angielskim dotyczącego świąt, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
  • utrwalanie wiadomości na temat świąt Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

“Kochany Panie Mikołaju”

  1. Kochany Panie Mikołaju,
    My tak czekamy każdej zimy,
    Dlaczego zawsze Pan przychodzi
    do nas Gdy śpimy?
    Czy to już musi tak pozostać?
    Czy to jest w księgach zapisane?
    Ja od prezentu bym wolała
    Spotkanie z Panem.
    I wiem od dzieci, iż z radością,
    Chciałyby słuchać Pana głosu,
    W mróz ogrzejemy Panu uszy
    Piosenką gorącą jak rosół!

    Ref.: Hu, hu, ha, hu, hu, ha,
    Nasza zima zła, ale zima z Mikołajem
    Jest pachnącym, ciepłym majem!
    Hu, hu, ha, hu, hu, ha,
    Nasza zima zła, ale zima z Mikołajem
    Jest pachnącym, ciepłym majem!
    Zawsze bądź wśród nas
    Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju nasz!

    2. Kochany Panie Mikołaju,
    Dziewczynka z bardzo smutną minką
    Pyta mnie o to, czy Pan znajdzie
    Prezent pod choinką?
    Czy ktoś o Panu nie zapomni
    Że Panu smutno będzie potem
    Dzieci chcą Panu dać w prezencie
    Serca szczerozłote.
    Takie serduszka pięknie grzeją
    W długich podróżach wśród zamieci,
    Dzieci są Pana Mikołajem,
    A Pan jest Mikołajem dzieci.
Idź do oryginalnego materiału