ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY II
1. Poznajmy się!
– poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy
– poznanie miejsc w sali, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, manipulowania przedmiotami, rozwijanie motoryki małej,
– rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
– formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu (Kodeks Przedszkolak)
– wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w grupie, doskonalenie umiejętności współpracy, ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych,
– utrwalanie znajomości pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku, rozwijanie samodzielności,
2. W naszym przedszkolu
– rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
– poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, przestrzeganie zasad zgodnej, bezpiecznej zabawy, rozwijanie sprawności ruchowej
– poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych, rozwijanie zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej
3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
– poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
– poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki, podawanie nazw kolorów, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie i współdziałania
– poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wzmacnianie wiary we własne możliwości,
4. Bezpieczni na drodze
– poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie
– poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania i klasyfikowania figur geometrycznych
– rozpoznawanie różnych dźwięków z otoczenia, kształcenie słuchu
– utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i podawanie nazw wybranych znaków drogowych, kształtowanie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształtowanie motoryki małej, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych
„Bo w przedszkolu” (piosenka)
1.Budzik rano woła mnie:
-Dzyń, dzyń, nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
-Ruszać czas, tup, tup!
Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać
2.Do przedszkola, spiesz się spiesz,
hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – ja bym chciał z tobą
iść, miau, miau.
Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani…