Poznajmy się!
- poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, , integracja grupy ,rozwijanie sprawności fizycznej
- poznanie miejsc w sali, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności małej motoryki, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych, doskonalenie umiejętności tworzenia rytmów
- formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy, rozwijanie umiejętności pomocy innym
- nazywanie i rozpoznawanie niektórych stanów emocjonalnych, np. gniew, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności, doskonalenie umiejętności współpracy
W naszym przedszkolu
- poznanie nazw stanowisk osób pracujących w przedszkolu, ćwiczenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu,
- poszerzenie wiedzy o zabawkach oraz sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, poznanie zasad bezpieczeństwa, ćwiczenie uważnego słuchania wiersza, rozumienia żartów słownych, analizy sylabowej
- poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience, ćwiczenie zauważania związków przyczynowo-skutkowych, rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki, ilustrowania treści utworu ruchem, kształcenie zręczności i poczucia „pulsu” w muzyce, rozwijanie słuchu fonematycznego, sprawności językowej, umiejętności klasyfikowania przedmiotów, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, fizycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, współpracy, dbałości o komfort innego dziecka
Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
- definiowanie cech charakterystycznych dzieci w grupie, poznanie słownictwa z tym związanego, poznanie słów oznaczających przeciwieństwa, rozwijanie umiejętności przeliczania, słuchu fonemowego, rozwijanie dbałości o innych, samodzielności, koordynacji ruchowo-słuchowej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
- poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych, poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja dzieci
Bezpieczni na drodze
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
- poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu, nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształcenie motoryki małej, rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych
Uczymy się piosenki pt. ”Przedszkole drugi dom”
- Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
ale na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…