Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

pr9.pl 1 miesiąc temu

Poznajmy się!

  • poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, , integracja grupy ,rozwijanie sprawności fizycznej
  • poznanie miejsc w sali, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności małej motoryki, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych, doskonalenie umiejętności tworzenia rytmów
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy, rozwijanie umiejętności pomocy innym
  • nazywanie i rozpoznawanie niektórych stanów emocjonalnych, np. gniew, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności, doskonalenie umiejętności współpracy

W naszym przedszkolu

  • poznanie nazw stanowisk osób pracujących w przedszkolu, ćwiczenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu,
  • poszerzenie wiedzy o zabawkach oraz sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, poznanie zasad bezpieczeństwa, ćwiczenie uważnego słuchania wiersza, rozumienia żartów słownych, analizy sylabowej
  • poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience, ćwiczenie zauważania związków przyczynowo-skutkowych, rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki, ilustrowania treści utworu ruchem, kształcenie zręczności i poczucia „pulsu” w muzyce, rozwijanie słuchu fonematycznego, sprawności językowej, umiejętności klasyfikowania przedmiotów, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, fizycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, współpracy, dbałości o komfort innego dziecka

Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
  • definiowanie cech charakterystycznych dzieci w grupie, poznanie słownictwa z tym związanego, poznanie słów oznaczających przeciwieństwa, rozwijanie umiejętności przeliczania, słuchu fonemowego, rozwijanie dbałości o innych, samodzielności, koordynacji ruchowo-słuchowej
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
  • poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych, poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja dzieci

Bezpieczni na drodze

  • poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu, nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
  • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształcenie motoryki małej, rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych

Uczymy się piosenki pt. ”Przedszkole drugi dom”

  1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
    ranną porą wstaję i ja.
    Mama pomaga ubierać się,
    do przedszkola prowadzi mnie.

    Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
    a po spacerze w sali,
    wesoło bawię się.
    Kolegów dobrych mam,
    nie jestem nigdy sam
    Przedszkole drugim domem jest.

    II. Czasem rano trudno mi wstać,
    chciałoby się leżeć i spać.
    ale na mnie auto czeka, i miś,
    w co będziemy bawić się dziś?
    Ref.: Ja chodzę…

    III. Zamiast mamy, panią tu mam,
    bardzo dużo wierszyków znam.
    Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
    i tak płyną przedszkolne dni.
    Ref.: Ja chodzę…
Idź do oryginalnego materiału