Zasady funkcjonowania projektu “Przerwij krąg przemocy w swojej szkole” RESQL
RESQL to system wspierający szkoły w rozwiązywaniu problemów przemocy rówieśniczej, stworzony przy pełnym uczestnictwie społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrektorów i rodziców) w oparciu o przeprowadzone przez nasz zespół badania, warsztaty z nauczycielami i uczniami oraz pilotaż działania systemu.
Zespół INTERWENCYJNY RESQL = przeszkolony zespół nauczycielski z klas 7 i 8 SP oraz klas I – IV LO. Procedura dotycząca Programu RESQL:
➔ w klasach 7 i 8 Społecznej Szkoły Podstawowej nr 4 im. J. Słowackiego STO w Krakowie oraz ➔ w klasach I – IV w III Społecznym Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego STO w Krakowie
wdrażana jest w celu zapewnienia reakcji na sytuacje awaryjne oraz zagwarantowanie bezpieczeństwa uczniów i pracowników szkoły.
1. ZESPÓŁ INTERWENCYJNY RESQL 2025_2026:
➔ P. Katarzyna Bieroń, p. Kamil Bluszko, p. Agnieszka Czekierda, p. Aleksandra Graff, p. Justyna Kołodziej, p. Agnieszka Kroll.
Zadaniem Zespołu Interwencyjnego jest reakcja na powiadomienia z systemu RESQL i podejmowanie odpowiednich działań.
2. Informacje o systemie RESQL dostępne są na:
➔ Plakatach umieszczonych w widocznych miejscach w szkole.
➔ Stronie internetowej szkoły: https://www.slowacki.org.pl/
3. Termin odpowiedzi na zgłoszenie przez ZESPÓŁ INTERWENCYJNY “RESQL”:
➔ ZESPÓŁ INTERWENCYJNY “RESQL” zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie z systemu RESQL w ciągu 48 godzin w dniach zajęć dydaktycznych szkoły (poniedziałek – piątek – wg harmonogramu pracy/dyżuru ZESPOŁU INTERWENCYJNEGO) – od momentu otrzymania powiadomienia według podanego dnia i zakresu czasowego dyżuru.
4. Godziny pracy Zespołu Interwencyjnego “RESQL”:
➢ Zespół Interwencyjny jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach zgodnych z harmonogramem dyżurów.
➢ Dni dyżurów Zespołu Interwencyjnego obejmują tylko te, w których realizowane są zajęcia dydaktyczne – patrz terminarz szkoły.
➢ Zespół Interwencyjny nie jest dostępny w wakacje, ferie zimowe, w dni ustawowo wolne od pracy, podczas przerw świątecznych i dni o innej organizacji pracy (obozy jesienne, obrony projektów, itp). ➢ W przypadku awaryjnych sytuacji poza godzinami pracy Zespołu Interwencyjnego, rodzice /opiekunowie prawni powinni skontaktować się z odpowiednimi służbami ratunkowymi. Dostępny jest także szkolny zespół psychologiczno-pedagogiczny w godzinach swojej pracy.
5. Informowanie rodziców:
➔ Informacja o funkcjonowaniu systemu RESQL została przekazana rodzicom za pośrednictwem poczty Librus. ➔ Wszelkie aktualizacje i zmiany w systemie będą transparentnie przekazywane rodzicom.
➢ W przypadku awaryjnych sytuacji poza godzinami pracy Zespołu Interwencyjnego, młodzież, rodzice /opiekunowie prawni powinni skontaktować się z odpowiednimi służbami ratunkowymi.
➢ Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka czynny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu: ➢ https://800121212.pl
➢ również w języku ukraińskim