Na łamach „Kuriera Nauczycielskiego” w ciągu kilku lat artykuły opublikowało ok. 150 nauczycieli z całej Polski. Dzięki temu spełnili jeden z wymagań procedury awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
„Kurier Nauczycielski” od początku swojego istnienia (od 2018 roku) w dużej mierze współtworzony jest przez nauczycieli, pedagogów i terapeutów. Na naszych łamach dzielą się oni swoim doświadczeniem, opiniami i konkretnymi działaniami dotyczącymi edukacji na wszystkich jej etapach. Przybliżają zagadnienia m.in. z zakresu metodyki nauczania, problemów wychowawczych czy pedagogiki specjalnej (spektrum autyzmu, integracja sensoryczna, logopedia, surdopedagogika, tyflopedagogika, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną).
„Kurier Nauczycielski”, trafiając do Państwa szkół, przedszkoli, ośrodków czy poradni psychologiczno-pedagogicznych w wersji papierowej lub elektronicznej, poprzez portal www.kuriernauczycielski.pl, spełnia rolę opiniotwórczą i jest platformą z informacjami dotyczącymi państwa spraw zawodowych.
Od trzech lat nauczyciele publikują na naszych łamach także w ramach procedury awansu zawodowego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli jest mowa o opracowaniu autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji. To jeden z wymagań dla osób ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Od 2022 roku – dzięki publikacji artykułu w „Kurierze Nauczycielskim” – powyższy wymóg spełniło ok. 150 nauczycieli z całej Polski.
– Gorąco polecam nauczycielom ubiegającym się o stopień nauczyciela dyplomowanego publikowanie swoich tekstów w „Kurierze Nauczycielskim”, co pozwala spełnić jedno z wymagań postępowania kwalifikacyjnego – mówi dr Agnieszka Heba, matematyk, specjalista ds. e-learningu.
– Przeszłam takie postępowanie z wynikiem pozytywnym w Śląskim Kuratorium Oświaty w Katowicach (delegatura w Bielsku-Białej). Przedstawiłam komisji kwalifikacyjnej swój cykl artykułów, które ukazały się na łamach „Kuriera” – kontynuuje Agnieszka Heba.
– W tekstach tych opisałam zrealizowane przez siebie projekty edukacyjne, własne doświadczenia, dorobek zawodowy, metody pracy, a także wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych w nauczaniu matematyki. Ponadto, kiedy zawieszono zajęcia w szkołach z powodu epidemii koronawirusa, dzieliłam się na łamach gazety wiedzą o narzędziach i metodach pracy online podczas lekcji matematyki – dodaje A. Heba.
27 listopada br. napisała do redakcji Natalia Lipnicka, nauczyciel z 14-letnim stażem, psycholog w Technikum nr 3 w Łodzi: „Dzień dobry, chciałabym się pochwalić, iż wczoraj zostałam nauczycielem dyplomowanym, a napisanie artykułu w „Kurierze Nauczycielskim” w dużej mierze przyczyniło się do mojego sukcesu. Realizowałam awans według starych zasad i omawiałam punkt: „umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami…”, dużo mówiłam na temat artykułu. […] Zdawałam w kuratorium w Łodzi. Dziękuję! Wasza praca ma wielki sens”.
Nauczyciele, którzy chcieliby u nas publikować – w związku z awansem zawodowym – zapraszamy do współpracy. Prosimy o kontakt z redakcją „Kuriera Nauczycielskiego” pod numerem telefonu 739 290 210 lub poprzez e-mail: kuriernauczycielski@gmail.com.
(J)