Olsztyn zmienia się nie tylko w przestrzeni miasta, ale także w urzędzie i jednostkach podległych samorządowi. We wtorek poznaliśmy osoby, które w najbliższych miesiącach będą kształtować rozwój miasta i decydować o kluczowych projektach.
Marcin Szwarc obejmie stanowisko III zastępcy prezydenta od 1 października. Urodzony w Olsztynie, absolwent V Liceum Ogólnokształcącego i Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, ukończył także studia podyplomowe z Inżynierii Ruchu Drogowego na Politechnice Krakowskiej.
Swoją karierę zawodową rozpoczął jako student, pracując w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym, a następnie w Zarządzie Komunikacji Miejskiej i Zarządzie Dróg, Zieleni i Transportu. Od 2019 roku pełnił funkcję zastępcy dyrektora ds. technicznych, a od 2019 do końca września 2025 roku był dyrektorem Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu.
Marcin Szwarc interesuje się transportem publicznym i rozwojem sieci transportowych w Polsce. Jest też oddanym kibicem olsztyńskich drużyn sportowych, a prywatnie mężem i ojcem.
Nowi prezesi i dyrektorzy jednostek miejskich
Prezesem Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Olsztynie od 1 października został Radosław Zawadzki.
Wśród nowych dyrektorów znaleźli się:
- Katarzyna Nieczepa w Zakładzie Lokali i Budynków Komunalnych, absolwentka Wojskowej Akademii Technicznej i studiów podyplomowych z zarządzania nieruchomościami, z doświadczeniem w administracji samorządowej i rządowej. Miłośniczka górskich wędrówek i wypoczynku nad Mierzeją Wiślaną.
- Aneta Terlikowska-Kuchta w Centrum Usług Wspólnych, ekspertka w finansach publicznych i zarządzaniu jednostkami samorządowymi, od ponad 20 lat związana z olsztyńskim samorządem, założycielka fundacji i inicjatorka lokalnych projektów społecznych.
- Tomasz Krzysztoń w Zarządzie Dróg, Zieleni i Transportu, absolwent matematyki i budownictwa, z doświadczeniem przy projektach tramwajowych i Olsztyńskim Parku Naukowo-Technologicznym. Jego pasje to ogród, przydomowy warzywniak i rowerowe wycieczki po Olsztynie i okolicach.
Nowi dyrektorzy ratuszowych wydziałów
- Maria Skibińska w wydziale zamówień publicznych, absolwentka administracji i studiów podyplomowych z prawa zamówień publicznych, z doświadczeniem w administracji samorządowej i sektorze energetycznym.
- Paweł Sarnowski w wydziale promocji i informacji, ekspert w marketingu i promocji, odpowiedzialny m.in. za kampanie promocyjne oraz system identyfikacji wizualnej miasta.
źródło: UM Olsztyna